emmshorses

Alla inlägg under december 2011

Av Emma - 30 december 2011 19:41

hej alla!

Idag har jag varit på bio med Moa och hennes kompisar :P, skit trevligt var det :).

Innan bion var jag i stallet, det blev ingen ridtur runt Haga idag heller.. -.-', men blev en annan ridtur istället :P.

Sen missade jag nästan bussen till bion med 1 cm men busschaffören väntade :).

Sen åkte jag hem till Linn igen och är med henne nu och Jennifer :)).

Vi sitter typ vid datan.. och ska snart åka och kvälla hästarna i stallet.

jag bloggar igen imorgon :))

// Emms<3

Av Emma - 29 december 2011 17:51

Idag har jag varit i stallet sen kl 09:30 till 17:00 ca, nästan hela dagen i stallet då ;).

Det blev ingen långritt runt haga idag :(, men det blir det imorgon istället :)).

Nu är jag med Linn och jag chattar med Moa och Jennifer, ocg försöker övertala dom, men det är privat!!.

Imorgon så ska jag på bio med Moa och några av hennes vänner :P. Ska bli kul!, ska ta 13:50 bussen till Norrtälje, sen ska jag till stallet igen och mocka :/, efter det ska jag hem till mamma IGEN :P.

Väntar på att det ska bli middag hos Linn, jo juste jag red Mirabelle idag igen:P, och sen runt halv tre red jag Shatte med Linn på Pongo och Louise som red River :), Shatte fick något cp damp när han gick efter Pongo och försökte stegra sig och kasta sig, så jag fick gå först och då var han skit pigg :O, sen skulle jag gå över en gran som hade vält ner över vägen, det var meningen att han skulle gå över, men han hoppade SKIT högt över jämnfota :O, aja jag satt kvar, men var inte beredd på det, men ska vara det nästa gång ;). Shatte han är rolig han :)) hejdå <3


// Emms

Av Emma - 28 december 2011 18:07

Idag skulle jag gå upp kl 09:00 men gick upp kl 11:00 istället :P,

jag gick sen till stallet och red Mirabelle, ska ta hand om henne i en hel vecka :D, hennes ägare är i Värmland..

Men jaa fullt upp :P, sen red jag Manne och klippte hans svans, det behövdes efterssom den nuddade marken.

Imorgon ska jag rida med många i stallet runt Haga, en långtur för Manne då :), därför jag inte tar Mirabelle då är för att jag inte vet om hon är trafiksäker, om hon inte är det är det nog bäst att inte testa då :P.

Ska fråga hennes ägare sen :). Det är det ända jag har gjort idag typ men mer kommer ;), haha ska vara med min kompis Moa, om hon kommer hem från Norrtälje någon gång bara :/, bara vänta...!. Nu sitter jag och snackar med mamma och Ricky (hennes kille) x), och min katt springer ut och in från köket och mjauar och är jobbig :S.

Aja jag bloggar igen imorgon x).

hejdå för ikväll xP.

// Emms <3

Av Emma - 27 december 2011 20:30

heeej alla bloggläsare :)

Jag har inte bloggat sen på julafton tror jag att det var.. så aa det var ett tag sen ^^,

förlåt för det men har varit hos pappa i två dagar, och han har inget internet :((.

Aja och idag har jag shoppat lite i Stockholm med Jennifer :)), och hennes syrra :P.

Jaa jag köpte inte mycket, men jaa lite i alla fall ;)), nu är jag hemma och messar med folk och lyssnar på musik.

Typ bara det, ska nog gå och lägga mig tidigt idag, är rätt trött. Eller så är jag uppe ändå :).

Imorgon ska jag till stallet och rida Manne o Mellwin och Mirabelle tror jag :)).

Jag var i stallet igår också :).

Aja jag slänger in ett inlägg imorrn innan jag ska iväg till stallet :)).

// Emms <3

Av Emma - 24 december 2011 21:08

Heeej !!! nu är jag hemma igen, och sitter just nu och chattar med folk :D.

Jag fick ett presentkort på H&M och 200 kronor, snart ska jag åka in och handla :)

Ikväll blir det nog sent att sova :P (som vanligt).

Men det blev ingen ridning idag :(, kom så sent och vill inte rida när det är så mörkt och folk som dricker utamhus osv.... men ska rida imorgon då ist på Manne o Mellwin och Mirabelle. Ska slänga in bilder oxo :). Aja hejdå bloggen och alla bloggläsare, GOOOD JUUUL!! <3 // Emms<3

Av Emma - 24 december 2011 11:16

Igår bloggade jag inte för jag åkte hem till pappa, inget internet där då :/.

Aja men slänger in ett inlägg nu istället, på själva julafton :P.

Jag har fått idag ett reflex rid täcke och ridvantar och en pannlampa :P.

lägger upp bilder snart :), idag så ska jag åka iväg och fira jul hos min moster med mamma och min lillebror och kusiner med mera ^^, och bara ha det mys :). Sen försöka få min morfar att köra mej till stallet sen :P.

Sen när jag kommer hem ska jag sitta vid datan typ och chatta och jaa ha det mysigt :).

Igår hos pappa gjorde jag inte så mycket, såg bara på tv..

Imorgon ska jag till stallet rida Manne och Mellwin och kanske Mirabelle :D, sen ska jag till pappa igen ^^, och då ka min storebror vara där, så ska vi äta julmat igen och fira ännu mera jul :).

Ni får ha det så bra så slänger jag in ett inlägg ikväll :)

// Emms <3

Av Emma - 22 december 2011 20:51

jag tänkte berätta lite om mig själv (som ett litet info bara) :P

Namn: Emma

Född: 1998 x)

bor:Elmsta o Gåsvik

intressen: hästar, kompisar, musik, ja och lite annat smått och gott :)

favorit häst/hästar: Manne, Mellwin, Mirabelle, Rozella :)

bästa hästminne: när jag och Manne hoppade 85 cm (glad) :)

värsta hästminne: när jag hoppade med Rozella på en tävling och ingenting gick särskilt bra :/, aja älskar henne ändå :).

stil: min egna :P

nu kommer jag inte på något mera att skriva om. Jag skriver igen imorgon

// Emms :) <3


Av Emma - 22 december 2011 18:44

Heej bloggen, det här är då mitt första inlägg :).

Aja idag var jag i stallet och red Mirabelle med Linn, Linn red hennes älskling Baileys, vi tog bara en liten skritt tur (mys).

Sen red jag och Linn dom små shettisarna Manne och Mellwin barbacka, det var jätte kul :).

Nu sitter jag här med Linn med varsin data bredvid varandra och bloggar :P.

Ska sova här också :D.

Imorgon ska jag till stallet igen och eventuellt rida Mirabelle igen, och förstås Manne och Mellwin :P.

Bloggar igen imorgon:).

// Emms <3

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards