emmshorses

Alla inlägg under december 2012

Av Emma - 31 december 2012 00:57

bajs film att inte funka!!, hade ju tänkt lägga ut en proffsig ridturs film idag från igår men NEJ då gick inte det.. suck..

får försöka med det imorn nån gång... får väl skriva vad man gjort idag då. Jo jag har ridit med Wanda och Jennifer och igår natt så sov jag och Jennifer hos min farsa och vi åt middag (kött och potatis med bearnese sås) och sen såg vi på film , då såg vi på filmen "et me in" och den var as bra även fast vi sett den förut ;). Idag red vi iaf terräng banan och värmde upp på crossbanan, Sonette var bara lite dampig men pigg och glad samtidigt hehe. I skogen på terrängbanan så fick Golan och Jennifer rida först så inte Golan skulle skena eller nått sånt trams, Och så var jag efter Golan och Wanda efter mig, vi hoppade alla hinder och sen när vi var klara red vi hemåt och så mockade jag och sopade stallgången, och nu ska vi sova hos min mamma och jag sitter och surar över att filmen inte laddas upp. Aja det är ju nyår imorn/idag :D, whooohoo de ska jag fira med Jennifer. ska bli nice men ska snart sova så man orkar med morgondagen för imorn har vi insläpp och kvällningen (jobbigt) men aja gonatt :D


Bilden blev as bra men det dåliga var att hon stod i skit.. :P 

 

sonette spanar ..


 

River stylar   

 

peddo smile jag bjuder på den 

   



Älskling in the hage :D 

// Emms 




Av Emma - 29 december 2012 03:16

juste fan jag skullelägga upp bilder från gårdagens ridtur :) så nu gör jag det


               


//emms 

Av Emma - 29 december 2012 02:15


  här är filmen.. tänkte idag att jag inte orkade skriva något så då laddar jag upp en film ist ,, att jag inte tänkt på det tidigare , men nu gör jag det och bättre sent än aldrig :). 

Av Emma - 27 december 2012 23:23

I'm back again in the game , vad fult det där blev men ändå :).

Igår kväll stllde jag mitt alarm på klockan 08:30 och jag förväntade mig att det skulle ringa då men nej det ringer då en halvtimme senare. Då blev det brottom med allting och jag ahde inte bestämt kläder än som jag skulle ha på mig till norrtälje och allt blev bara väldigt jobbigt. sen kom Jennifer och hämtade upp mig och Wanda var med i bilen, och vi åkte till stallet och så hämtade vi in hästarna Sonette, River och Golan och alla gick åt varsitt håll xD, hihi . Vi red crossbanan och söderbacken och det var svinhalt på vägen och Golan gick ju utan att halka eftersom hon har broddar och River och Sonette halkade runt så vi gick typ halvt i diket. Men jennifer red Golan iaf och det såg väl ut att gå bra , vi galopperade i skogen därdet bara är snö så där är det ju inte halt  Och en gran låg på stigen och Jennifer hoppade den frst och Golan gjorde väsrta glädje hoppet så här överdrivet och Sonette åxå, hade dressyr sadel så det såg ju inte så bra ut som det kunnat göra.. Sen kom River och ba bitch please och bara galopperade över bara , han hoppade inte ens xD. Imorgon ska jag och Jennifer rida igen hon på Golan och jag på Sonette. Då tar vi terrängbanan och hoppar lite i skogen och då ska jag ha en annan sadel så man sitter normalt i hoppningen, men dressyr sadlar är skönare men ändå xD Tog en massa bilder idag men dom får komma imorn för jag sitter och skriver på Jennifers data nu så det kommer upp imorn Nu ska jag sova så gonatt på er :)

// Emms

Av Emma - 26 december 2012 22:52

Nu börjar julen gå mot sitt slut och jag hoppas ni har haft en jäkligt bra jul!! för det har jag haft :). Juldagen= igår var jag i stallet och red Golan crossbanan och red henne med gummisnodd och arbetade henne, det gick väl braigt.Sen red jag River typ terrängbanan i galopp gick åxå bra. sen red jag lite på Etyde en kortis. Sen mockade jag 7 boxar och de var jobbigt... Idag red jag Golan igen på söderbacken och tog för det mesta lugnt men hittade en trevlig liten gran som vält och hoppade över den :D. Fan va ointressant det blev här nu men jag är skit trött och jag måste blogga efterssom Linn min kompis tjatar om det xD Men aja, om inte hon tjatar på mig så skulle det ju inte komma några inlägg så ofta. Imorgon kommer Wanda tillbaka efter att inte varit hemma och kunnat rida så det blir trevligt så imorn blir det ridtur med Wanda med River och Jennifer på Golan och jag på Sonette. Då tar vi söderbacken igen. Sen ska jag och Jennifer åka till Norrtälje och handla kläder och jag ska köpa kallingar som försenad julklapp till pappa :) hehe. Men det var väl allting och imor tar jag väl bilder på min dag i bildsak :P. men nu ska jag leta efter en bra film och sen ska jag sova Godnatt . Juste jag vill tipsa en sak på en bra sida om man vill se film gratis osv.. ( swefilmer.com) as bra .

God jul och gott nytt år 

// Emms 

   

Av Emma - 24 december 2012 23:46

julafton idag då som alla vet men ändå :). 

Jag firar aldrig jul hemma utan åker bort varje dag till olika ställen och idag var vi hos min moster och firade. Mina kusiner var där och släktingar. Vi pratade och skrattade och hade det trevligt och såg på Kalle Anka som varje år. Men Kalle Anka tycker jag inte är lika bra i år eftersom dom har tagit bort en massa vilket är jäkligt tråkigt och överdrivet! det är vad jag tycker i alla fall. Efter Kalle Anka så kom "tomten" (min morfar utklädd) och delade ut julklappar x). Jag fick en parfym som luktar as gott! älskar den och sen pengar, kläder, och hårsaker. Vi åt sen julmaten och drack julmust och sen åkte vi hem typ vid 8 tiden kanske. Red inte igår för jag var i hallsta och kom hem bajs sent eftersom bussarna kronklade och jag kunde inte åka direkt hem tan var tvungen att åka till Norrtälje och vänta där på en buss som tur var gick. Men jag hade kollat en buss och så ställer SL in den i sista minuten!! så jäkla irriterande men kom hem i alla fall.. Och idag sov jag till kvart i tolv och hann inte gå till stallet innan vi skulle åka iväg. Därför har Golan, River och Sonette som jag skulle rida vilat. Så de kommer va fullt race imorn , bara att hålla sig kvar dåe på Golan som blir cp om hon vilat mer än en dag. Men det blir nog säkert skit bra. Imorn ska Golan få gå terrängbanan och Sonette crossbanan och söderbacken och River ska nog åxå få gå terrängbanan. red han i förrigår där och han galopperade hela banan utan att skena eller sakta av till slängtrav och han gick jätte fint :) travhästar kan dom åxå :) hihi. Imorn ska jag fira jul med farsan ute i skogen mitt i ingenstanns och äta mer julmat och öppna mer julklappar så det blir mysigt. Hoppas alla har haft en trevlig dag och jag önskar er en riktigt god jul :)

      ff


f            

om ni undrar så är Fills Maj och Kalla sand mor och dotter ;). Är rätt nöjd med bilderna jag tog faktiskt :D 

// Emms 

Av Emma - 19 december 2012 21:39

ja som rubriken sa min dag har varit rätt konstig och jag har varit almänt klantig helt enkelt.

Först i skolan så var det pannkakor till lunch och jag skulle gå och ta en portion till och jag hade min kniv och gaffel på tallriken när jag skulle ta pannkakorna och så glider mina bestick som jag ätit med ner i en potatisgratäng som var bredvid pannkakorna och det var jätte många bakom som började garva och jag höll på att dö, kanske inte är så många som ville ta av den sen men ändå, sen skulle jag gå på toa och dörren hade jag problem med att stänga för det var lite trögt så jag tog i som in i h*lvete och då lossnar hela skiten av dörrhandtaget och det var en grupp som prata precis vid dörren och när handtaget flög ur så var ju jag inlåst på toan så en lärare fick bryta upp dörren så jag kom ut.. det var ju lite pinsamt eftersom alla garva ... kul dag. sen efter skolan så hade jag utvecklingssamtal, jag är inte godkänd i engelska och idrott men sk göra lite saker så jag blir godkänd där annars är det lugnt. Imorgon ska våran klass ha filmmys och ha med egen fika och jag utnyttjade det totalt och gick till ICA supermarket väddö och köpte nutella!! , tropicana frukt juice med apelsin och sen en muffins och en bulle :), det blir nice . Idag så gick jag till stallet och tog in alla hästar och red Golan på vägen där det finns lampor och töltade lite i snön och hon var jätte pigg och glad (hon vilade igår) och imorn ska jag rida Sonette åt Linda och sen Golan ska jag ta nått kort bara ... funderar på att gå på träning den 6 januari igen , kanske med Sonette eller Golan vi får se :). Men vi får se om jag hinner blogga imorn gör det i skolan i sånna fall :)

// emms  

Av Emma - 17 december 2012 22:03

oj de va länge sen jag bloggade :O. har bara skjutit upp det hela tiden och trodde inte det blev så många dagar men det blev det visst.. Men det har inte hänt så mycket , förra veckan i torsdags så sov jag hos Jennifer och vi åkte till skolan senare på fredagen efterssom dom andra 8:orna var lediga för dom var på bokmässan förut hela dagen, men det var ju inte jag och Jennifer så vi var ju tvungna att vara i skolan... men vi fick komma senare och vi gjorde omprov. Jag fick bättre resultat då.. Sen efter vi gjorde provet så gick vi upp till restaurangen som ligger nära skolan och köpte en kebabrulle och dela på den, sen åkte vi till stallet och Jennifer fick rida Golan och jag lånade Lindas häst Sonette. Sen i lördags så red vi Sonette och Golan igen och då red vi crossbanan och tog det ganska lugnt för Golan har nu fått skor med snösulor och broddar vilket är jätte skönt :). Sen i söndags så åkte jag på träning med Wandas foderhäst River i ridhuset, Wanda och Jennifer kom och kollade på. Jag började trava med River och arbetade han och fick lektion för nån som heter Susanne. Fick lära mig mycket denna dag och hur man verkligen rider!. River blev sjukt svettig och jag åxå och vi båda har träningsverk. Sen när jag kom tillbaka och red hem honom så red jag Sonette och Jennifer red Golan igen.. Då red vi till en terräng bana som ligger en bit bort.. Det finns 11 hinder där som är från 30-60 cm höga ? typ. Dum som jag var så hade jag dressyr sadel på Sonette och hoppade, inte så jäkla enkelt där, såg nog inte klokt ut asså xd, så närsta gång jag rider där tar jag hennes andra sadel somär en alround sadel som passar till allt. Och idag red jag med Wanda runt hoppstigen eller aa nästan hela vägen för träd var nedfallna i vägen för stigen så vi fick vända.. vi red då barbacka och skrittade bara eftersom River var lite stel efter träningen. Han behöver träna sin kondis , han blev ju så jäkla svettis och trött stackarn. Imorn ska jag nog till en kompis å sen till stallet och mocka så får Golan vila. Hon har gått så mycket ändå :). men nu ska jag sova godnatt


       

film från träningen kommer så fort jennifer laddat upp den på sin data :) då får ni se ;) 

Ovido - Quiz & Flashcards