emmshorses

Alla inlägg under juli 2012

Av Emma - 27 juli 2012 20:30

Gurra, ängeln med osynliga vingar, springer nu på Trapalandas eviga gröna ängar. Utan smärta och insekter.

Han har just lämnat våran jord, och minnen i våra hjärtan nu bebor. Du hade bruna ögon som man drunknade i.

Jag såg dig dö och det blev så kallt som snön. Gurra vi älskar dig nu och alltid och du mår bra nu där du nu är och du kommer alltid vara en sådan häst vi håller kär. Stallet kommer kännas tomt utan dig och varje dag kommer jag längta efter dig!. Rest in peace den finaste Gurra <3

Av Emma - 27 juli 2012 17:55

ja imorse lät vi en häst vid namn go to gate (gurra) somna in, på grund av att han hade det jobbigt med insekter i hagen en dag och fäktade med bakbenen och då höll inte hans bäcken och han hade åxå en förkjutning i ryggen , han kunde inte gå stackarn. Det var en jobbig dag för alla och jag kramade honom och pratade med honom, han fick godis när han fick somna, nu kan han gå och han springer på dom eviga gröna ängarna i Trapalanda <3

Danyara fick sina bakskor idag men hon blev halt igår när jag red igår, och hon gjorde inte det innan, sen idag upptäckte hovslagaren en hovböld som hade mognat, och vi tog av skon och nu går hon utan den skon och har tejp runt hoven , men bölden är spräckt och hon kan nog ridas igen om några dagar.. Och Åke ska slå in skon igen när hon inte haltar mer, så nu blir det lungt ett tag.. Och det är tomt i stallet nu utan Gurra åxå :(.

Jag red vampyr idag iaf och red med sadel, och red runt och kolla så han lyssna även fast Danyara stog i stallet och gnägga .. Men det va nog allt, hoppas min "ponny" blir friskt snart

Usch jobbig dag <3

//Emms

:)

Av Emma - 25 juli 2012 23:58

hej hej

Det var i måndags jag blogga senast :P. haha jaja men jag och wanda red crossbanan i tisdags och det gick bra, och i onsdags red vi söderbacken och idag runt sjöfartsmuseet, jag red då barbacka idag och wanda med sadel, hehe jag galopperade barbacka idag på Danyara för första gången, jag trodde jag skulle ramla av , men nej hon har världens skönaste galopp barbacka så jag satt som ett plåster och bara aaah frihet!! <3

jag red Mellwin igår åxå och Wanda filmade, och jag red så där "proffsigt" och såklart ramlar man av och det kom på film ^^, det såg faktiskt kul ut! hehe jag ramlar ju inte alls av Mellwin varje gång jag rider.., inte alls... inte alls..

Imorgon (idag) ska jag och Wanda rida i hagen på kvällen typ vid 20.00 , ska rida dressyr tänkte jag och sen hade jag tänkt ta av sadeln och ta en liten galopp barbacka åxå. Vampyr har det åxå gått bra med, jag har ridit honom lite i hagen och gjort horsemanship, han är inte lika skygg längre, och han gick efter mig i hagen så jag gjorde lite horsemanship. Imorgon (idag) ska jag och Wanda sova i stallet igen som vi gjorde för några dar sen . Ylva sa att jag och Wanda ska börja rida i ridhuset snart, och Helena som har Ferdinand är tbx nu och jag ska bli skötare på Ferdinand . Och så ska jag och Wanda rida den nya hästen Giddes Dream nån dag . Men de va allt jag kunde komma med denna afton xD

//Emms

Av Emma - 23 juli 2012 12:54

hej bloggen!

äntligen har jag kunnat rida Danyara igen!, hon fick sina skor i Fredags.. men jag har varit i stockholm hela helgen till på söndagen . Har varit med Wanda hos hennes mamma i Täby, och vi har varit i Täby Centrum och sen i Lördags så gick vi på en loppis innan vi drog till Grönan :D, haha Wanda tvingade upp mig på Insane och jag sjöng "stockholm i mitt hjärta" när jag åkte den :/, och ja det hördes nog över hela Grönan och sommarkrysset ^^.

Sen åkte vi Jet-Line ett antal XXXX gånger tills jag mådde illa, sen åkte vi Twister den nya berg-och-dalbana som är gjort utav trä.. sen katapulten så klart, man flög upp i sätet när den åkte ner i 60 km i timmen ^^.

Sen igår söndag åkte vi ju hem och Wandas mamma hängde med mig och Wanda till stallet i Elmsta och gick med oss när vi red , Danyara och River runt hoppstigen. Danyara skulle försöka ställa sig hela tiden och fåna sig SUCK.. fast sen gick det bra och hästarna var jävligt pigga :D, vilket va kuligt.

Idag red jag med Wanda igen med samma hästar och då tog vi crossbanan och då var hästarna ännu piggare, särskilt Danyara som ville racea hela tiden :P, Danyara har dock bara fått skor i fram men ska få i bak nästa fredag så jag ska rida lugnare denna vecka och sen nästa vecka kan jag rida hårdare haha .. ^^

Imorgon ska jag rida Vampyr. Juste jag och Wanda sov i stallet inatt åxå, i höt ^^, ja jag vaknade och det va as kallt men ändå det va nice :)

//Emms <3

Av Emma - 19 juli 2012 12:10

har inte bloggat på ett tag

men Danyara har vilat nu , och jag har inte kunnat rida :(, men hovlagaren ska komma imorgon :D, det har blivit korta inlägg men jag har inte haft så mycket att skriva om men det blir mer sen..

Jag har red Mellwin igår iaf , tog crossbanan, det gick väl bra :) ramlade inte av iaf (bara nästan)

Sen så red jag runt lite på vampyr igår och svängde och sånt, det gick bra tills han blev rädd för något och skuttade och stegraden men jag satt kvar och han lugnade ner sig sen och jag kunde fortsätta :), han är så snäll så

Idag ska jag typ borsta Mellwin och Vampyr ska jag väl göra nått med :P

men det va väl allt, jag ska bättra mig med bloggningen!

//Emms

hej

Av Emma - 13 juli 2012 12:31

hej har glömt blogga IGEN! :/

Aja jag har iaf ridit Danyara och nu börjar hon bli ännu mer öm i fötterna så det väntas hovslagare.. Tänkte inte rida idag. Vampyr har jag åxå ridit lite på å det har gått bra!.

Och sen har jag varit med Jennifer och hon har följt med mig till stallet och sen efter det så har jag följt med till hennes stall :P, vi hjälper varandra ^^.

Men jag har inte så mycket att skriva om så det här får räcka :)

//Emms

Av Emma - 1 juli 2012 22:09

har inte bloggat! :(

jag måste skärpa mig nu, jag har ju sagt att jag ska blogga varje dag men ändå gör jag inte det, suck på mig

men aja iaf jag har ridit Danyara väldigt mycket nu och jag arbetar henne å det känns jättebra å Wanda har ridit River.. men det har väl gått bra för dom med. Imorgon ska nog Danyara vila, sen på tisdag så kanske Jennifer skulle följa med å kolla på mig när jag rider, sen på onsdag ska jag rida ut med Wanda runt hoppstigen, jag på Danyara å hon på River. Jag har även handlat hästgrejer: en ryktskrapa, hästgodis, sadelgjord, flugmedel, snoddar till man å svans, och ett grimskaft sen kanske det var mer men skit samma det kostade 575kr typ tror jag :P, å så har jag sovit hos Wanda och badat och igår kväll sov jag hos Jennifer och idag så hjälpte jag Jennifer med deras loppis :).

ja jag ska skärpa mig med bloggningen!

juste :P Mellwin har jag inte ridit på ett par dagar, han ska få vila upp sig typ om inte en lite tjej ska rida han.

men Vampyr har jag suttit upp på och gått förbi en tant med rullator ett antal gånger bara för att XD det gick bra men han tyckte det var jääätte läskigt.. men nu är han iaf styrbar och det går faktiskt att stanna honom nu så jag ska typ longera han med sadel på nån dag och så vidare.. men det var allt jag kom på att skriva om just nu.

och sen måste jag ta bilder på Danyara och Vampyr och göra en ny header ..

//Emms <3 

Ovido - Quiz & Flashcards