emmshorses

Alla inlägg under april 2012

Av Emma - 30 april 2012 10:50

Nu var det ett tag sen du åkte till din nya familj, jag saknar dej så. Jag hoppas du har det bra, jag tänker på dej varje dag och varje minut, jag kommer ihåg när vi tavlade och vi flög över hindren, jag var rädd för att hoppa men du gav mej självförtroende och tillsammans klarade vi det!, du var speciell och du gav mej allt jag behövde, när jag hade det som svårast i skolan så fick du mej att tänka om och tänka positivt, du fann där för mej varje dag och gnäggade hej varje gång du såg mej, det var kärlek redan första ögonkastet, första gången jag såg dig så kände jag att det var meningen att vi skulle bli tillsammans, vi klarade allt tillsammans och jag litade på dej.

Jag hoppas jag får hälsa på dej igen.

jag älskar dej Manne <3  

Av Emma - 21 april 2012 19:24

Hej bloggen, I Fredags så följde jag med Jennifer till Norrtälje för hon skulle köpa en mobil :), hon köpte en XPERIA x8. Den verkar grymm så jag ska också köpa en sån, den kostade 990 kr med comviq kontantkort.. jag har exakt 701 kr nu så jag ber pappa om lite pengar så får jag stå över vecko-pengen i några veckor :P, men det gör inge! åker till Norrtälje på måndag och ska köpa den.

Jag också då inte till stallet igår, jag och Jennifer glodde på skräckfilm, vi kollade på "levande begravd" och "mannen utan ansikte" båda va BECK filmer, dom filmerna är fett bra, och jag och Jennifer satt och skrek i kör typ ^^.

Idag lördag så åkte jag och Jennifer till stallet, pappa hämtade oss så vi slapp åka den jobbiga bussen.. snällt!.

Sen när vi kom till stallet så gick vi ut och gick med Jonathan, vi hoppade med han i skogen och byggde ett hinder ca 60-70 cm och Jonathan är i mankhöjd typ runt 90 cm så det va nästan lika högt som han.. och han hoppade as-HÖGT över. Han e ju skit duktig. Yeeah jag sprang bredvid! (känner mig stolt) :P, finns på film oxå ;).

Sen gick vi ut och gick med Mellwin.. jag hoppade upp med grimma och grimmskaft och Mellwin roade sig genom att leka dammsugare och försöka skena hem,, så aa.. men det gick bra sen och han kunde börja koncentrera sig på mej ist. Jag är plus vrålförskyld och kan typ ej andas och det gör skit ont i huvet. MEN JAG SKA TILL STALLET IMORGON!! om man vill så måste man, då ska Jennifer tömmköra Jonathan och jag ska hänga med och rida på Mellwin, det blir nog fram och tillbaka till hoppstigen.

//Emms<3

hej

Av Emma - 19 april 2012 21:45

har inte haft tid att blogga men gör det nu istället :))

men aa i Tisdags så fick Mellwin vila, så jag och Jennifer mockade bara och sen gick ut och gick med Jonathan, det gick bra ända tills han slet sig och blev rädd för något och skenade hem, suck.. sen sov jag hos Jennifer.

I onsdags alltså igår så red jag på åkern med Linn och sen hoppade Jennifer upp på Baileys och vi galopperade runt, Mellwin var jätte duktig fast han är hingst med ett sto i närheten, men jag longerade han först innan jag red han, och då ville han springa efter Baileys ;), jag galopperade honom i form och så, det gick bra.

Och idag Torsdag så red jag på åkern igen och hoppade lite små-hinder och gjorde en bana på 3 hinder men aa det gick bra det med, det börjar se bra ut nu när han hoppar, det gjorde det inte förut så det blir framsteg här ;) Sen tyckte Jonathan att han var jätte rolig när jag skulle ge shettisarna mat, så han puttade ner mig i leran där det var som geggiast och jag fick lera i håret i ansiktet på byxorna, jäkla häst!!.

Imorgon Fredag så ska jag till Norrtälje med Linn och Jennifer, sen ska jag sova hos Jennifer.. så ska ej till stallet.

Och på Lördag så ska jag till stallet och rida Mellwin runt crossbanan eller hoppstigen och mysa med hästarna. Sen ska mormor komma och min moster och fira mej. Men bloggar på Lördag för imorn har jag ej tid.

//Emms

Av Emma - 16 april 2012 19:37

hej alla igen ;D.

Jag kom hem igår natt kl 2 på natten.. den första dagen så åkte jag och pappa till eiffeltornet, och tog bilder, kunde inte åka upp i det för hissarna upp dit var trasiga.. och gå upp för alla trappor i 312 meters höjd upp, det orkar man inte :P. Den andra dagen (när jag fyllde 14) den 13 april så åkte jag och pappa till ett museeum och kolla på Mona-lisa tavlan :D, den va inte stor som man tror att den är.. men aja men ändå. sen åkte vi till triumpf-bågen och gick upp där och kollade utåt, och shit vad högt det va :O, men kul va det, sen på Lördagen så åkte vi till eiffel-tornet igen, och det va fortfarande inte lagat i dom där j*vla hissarna.. men aja. Sen på söndagen så lämnade vi hotellet vid 5 och tog en taxi till flygplatsen, och fick vänta i 4 timmar till flyget gick (kl 21.00) Sen klockan halv 10 ungefär så åkte planet och landade sen i Stockholm vid 23.00 typ. Hörde att Linn och Jennifer mockat ur lösdriften, tack för det :D. när jag va borta så fick Jennifer låna Mellwin och hörde att det gått bra :), hon kanske kan rida han 2 ggr i veckan senare.. eller mera vet inte.. men idag så red jag Mellwin och jag har saknat han skit mycket, men i alla fall, jag gick ner till åkern för att kolla om man kunde rida där, men underlaget var uselt och usch ne kunde inte rida där, då red jag runt sjöfartsmuseet istället och galopperade lite och öva på att trava i form och så, imorgon ska han få vila eller så tar jag en promenad med han eller så gör jag lite horsemanship.. det var allt

//Emms<3

Av Emma - 11 april 2012 09:32

hej bloggen jag skrev inge igår när jag kom hem, orkade inte. Men jag red inte igår.. Linn skulle på träning med Morado så jag hjälpte henne att fixa i ordning med honom, sen följde jag med på träningen.

Hahah alla hästarna såg ut som raketer när dom sprang runt och hoppade, shiiit vad fort det gick, det gick bra för Linn men hon höll på att ramla av några gånger.. men hon var jätte duktig och Morado oxå :).

Idag ska jag rida Mellwin runt crossbanan eller hoppstigen. Sen ska Jennifer komma och köra eller gå ut och gå med Jonathan, då ska jag följa med och filma.. imorgon Torsdag så ska jag åka till Paris med pappa så jag kan inte blogga då, men jag bloggar sen när jag kommit hem ;). Men kanske kanske jag hinner blogga om idag, men vi får se.

//Emms<3

Av Emma - 9 april 2012 21:42

hej kom hem för typ en timme sedan men aja jag skriver nu i alla fall :)

Jag va med Jennifer och hennes kille idag och körde Jonathan fram till crossbanan och vände som jag skrev i tidigare inlägg men det gick bra :). Sen red jag Mellwin och hoppade 1-2 gånger och sen galopperade på en volt och det gick också bra :D, han har blivit jättefin och snällare nu... det är bra det

Ja Louise har kommit tillbaka till stallet och nu är River hennes igen... känns lite ledsamt men sånt är livet, Louise och han passar bra tillsammans :). Ska borsta Ferdinand oxå mycke, men blir ingen ridning för det kan hända olycka, sen hon som har han egentligen kommer tillbaka så är det upp till henne om jag får rida eller inte.. annars får jag väl KANSKE rida Pongo!. Men imorgon ska jag och Jennifer gå ut och gå med Jonathan och ta lite bilder och filma :P, sen ska vi nog köra Mellwin runt LIndas väg :).. och gosa lite med Ferdinand och Spirit :)

/Emms<3

Av Emma - 9 april 2012 15:26

haha hej :P

jag fattar inte hur jag lyckas ibland, men jag har typ pajat min data lite grann.. min lossas pappa ska fixa den nästa vecka, han ska jobba nu så aa. Jag och mamma får bråka om hennes data då :P.

Jaja idag va jag till stallet och gav hästarna mat och sen gosade med Spirit som låg ner i hagen. Mys Mys ju!, han somnade med huvudet i mitt knä, sött.

Sen gick jag hem och nu sitter jag här med datan och har ätit middag precis, jag åt potatisbullar och hamburgare :P, ska snart möta Jennifer och hennes kille på busstationen och så ska vi gå till stallet.. vi ska köra Jonathan fram till crossbanan och vända.. Sen ska jag och Jennifer dela på Mellwin halva tiden var och rida :D, tänkte hoppa lite :)).

men jag skriver igen senare om dagen :). Juste jag glkömde skriva om igår ju, då ska jag berätta det nu då: jag gick först en promenad med Jonathan runt sjöfartsmuseet och hade lite trix-träning.. sen red jag Mellwin runt crossbanan och travade och skrittade bara :D, så idag är han nog väldigt sugen på en galopp ;). Sen red jag Mirabelle med Diana som red på Gurra (Diana är MIrabelles ägare), vi red runt sjöfartsmuseet och även då bara trav och skritt för Gurra hade inte fått gå på länge, man får ta det lugnare då :), men det va kul det med. Men som sagt jag bloggar senare när jag kommer hem, ska bara bänta på att Jennifer ska komma med 15.50 bussen, så hon är här 16.25, men aja.

hejdå / Emms<3

Av Emma - 7 april 2012 11:18

 

      Manne, Mellwin, Jonathan <3

Ovido - Quiz & Flashcards