emmshorses

Alla inlägg under januari 2012

Av Emma - 30 januari 2012 20:41

bloggade ej igår, sorry men jag orkade inte :P, aja nu skriver jag i alla fall.

Igår red jag River igen hehe x), jag red runt hoppstigen, det gick bra ju :). Sen red jag Mirabelle och tog en tur runt sjöfartsmuseet :), det gick  också bra :), men hon va pigg och glad men inga sparkande bakut eller bockningar :).

sen sov jag hos pappa, det var sista gången jag kommer se honom på 10 dagar, han ska åka på semester, jag och pappa ska åka till Paris i vår, det ska bli kul :P, idag red jag River fram till crossbanan och vände, det gick bra :). Sen red jag Manne som hade mycket energi i kroppen och ville springa mest ;). Det gick också bra :).

Imorgon ska jag rida Manne och Mellwin och kanske en annan, ska fråga Ylva :) men nu ska jag dra och göra nått hejdå // Emms <3

Av Emma - 28 januari 2012 17:53

hej :P Igår var det skola och det var faktiskt kul för första gången :D, dagen gick fort :p sen efter skolan så förljde Jennifer med mig till stallet och hon red Jonathan och jag red Mirabelle, det gick bra men Mirabelle vart väldigt pigg oc Jonathan med men det var bara att sitta kvar och hålla i sig och hålla i tyglarna :), sen åkte jag hem till Jennifer och so där, vi sov ute i en stuga och lyssnade på musik med Jennifers katt Bella :). Sen idag åkte jag till stallet igen och red River, jag red runt sjöfartsmuseet och hoppstigen, det var kul och River hoppade jämnfota i skritt över hindrerna men det gick bra det :)), innan jag red River red jag Mirabelle på crossbanan, det gick också bra, hon var inte lka pigg då men ganska i alla fall :), nu ska jag snart äta middag, jag ska äta kyckling med potatissallad. Det är gott :), sen ska jag ta en varm dusch :) bloggar igen imorrn innan jag ska till stallet eller efter, jag vet inte vi får se ;).

// Emms<3

Av Emma - 26 januari 2012 19:32

jag bloggade inte igår för jag var hos pappa, finns inge internet :/, aja jag berättar om igår  då, jag och Jennifer gick till stallet och gick en promenad med Jonathan och Manne, när vi hade kommit till crossbanan så slet sig Manne och sprang hela vägen hem till stallet, och jag gick efter honom.När han hade kommit till stallet så tog jag honom och mötte Jennifer. sen fixade jag i stallet


Nu berättar jag om idag :D, jag red River idag fram till hoppstigen och tillbaka, han var pigg men det gick bra, inga större skador :P haha nej inga faktiskt. Jag har också gått i skolan idag, den här dan gick faktiskt snabbt, även fast vi hade jobbiga och tråkiga lektioner förutom hemkunskap :), då bakade vi frallor :), det va gott.

Efter jag hade ridit River så red jag Mellwin, han var ganska pigg men inte så mycket, men det gick också bra :D, Sen gick jag promenad med Manne för att lära han att inte slita sig loss, han försökte några gånger, men jag var beredd på det iffall att, det va jag inte igår. sen dom sista 100 meterna så hoppade jag upp på Manne, inte orkade jag gå :P, sen fixade jag i stallet och sa hejdå och godnatt till hästarna, och gosade med Mirabelle och Manne och Mellwin, myyyyys :), imorgon ska jag sova hos Jennifer men först ska jag rida Mirabelle på en skritt tur :), nu ska jag leta efter min katt, jag skriver nog på lördag om inte imorgon. Hejdå :)

// Emms

Av Emma - 24 januari 2012 19:56

hej alla!!

Idag har jag varit i skolan -.- :P och haft hur tråkigt som helst när inte Jennifer har varit i skolan suck..

Aja sen efter skolan åkte jag till stallet (väldigt ovanligt jag vet.. :P) Då red jag River och han var skit pigg men var ändå snäll och det gick bra :)). Sen red jag Manne, han var också skit pigg. Det är bra det ;P. Sen mockade jag och fixade och sa hejdå och godnatt till River, Manne, Mellwin, Mirabelle, Jonathan :P.

Sen gick jag hem och stekte hamburgare och ägg och drack oboy. Ska snart duscha tror jag, om jag orkar.

Men jag tror inte det behövs. Imorgon så ska jag väl rida Manne och Mellwin, jag tror River ska vila imorrn :P, och Mirabelle har inte fått broddar ännu, så henne kan jag tydligen inte rida :((. Aja det är kul att rida Manne och Mellwin med, men dom är ganska små, så man sitter inte så bra, men jag har lärt mig att sitta bättre ändå :P, aja nu ska jag chatta med Jennifer på kamrat så vet jag inte om jag skriver imorgon.. annars blir det ett dubbelinlägg i övermorgon :, ha det gött !

// Emms<3

Av Emma - 23 januari 2012 21:15

Idag var det skola -.- det gick seeeeeeeegt men man fick klara sig så bäst man kunde ändå :/, sen efter skolan så åkte Jennifer med mig till stallet, jag red River och Jennifer red Manne :)), det gick jätte bra men vi vände på kanalbanken sen , det blev ganska mörkt :P, sen så gick jag till Moa och hämtade min kamera som har varit borta i ett år, jag har letat som faaan och så ligger den där borta 500 m från där jag bor, irriterande men aja den är hemma nu och hel ^^.

Juste sen gick jag och Jennifer ut och gick med Mellwin och Jonathan, Mellwin är inte stel längre och jag kan rida han igen :DD Imorgon ska jag ev rida Mirabelle om Diana (hennes ägare) messar mig om svar sanrt.. :/, och samma sak med Ylva om River, hon har inte heller svarat ännu :O, aja svar kommer väl nån gång :S.. aja :P, sen efter det så gick jag hem och nu sitter jag helt forever alone i köket med en förlängningssladd till internet :(, och en kopp kall oboy. Mamma är och pratar med min bonus pappa, snacka om att jag känner mig dissad :P, aja imorgon så ska jag i alla fall rida Manne och Mellwin så får vi se hur det blir med dom andra små ponny/häst-sakerna :)). Jag skriver igen imorrn <3

// Emms <3


P.S Nu när jag har min kamera så kan jag ta bättre bilder och nya bilder och jaaa... HELA KÖRET!! ;)

haha hare bra xD

Av Emma - 22 januari 2012 19:54

ja nu finns bilder på min blogg :P

men ska ta nya bilder oxå och ladda upp video klipp, vill ha lite minnen :) aja det var bara det jag skulle skriva/säga vi hörs/ses imorgon :P // Emms<3

Av Emma - 22 januari 2012 14:51

  Mellwin i sommras :)

  Första ridturen på Manne :))

Av Emma - 22 januari 2012 14:42

River :), inte jag som tagit bilden  

Ovido - Quiz & Flashcards