emmshorses

Alla inlägg under maj 2012

Av Emma - 25 maj 2012 20:12

hejhej :)

ojj har de gått tre dagar redan sen jag bloggade sist ? :O, aja skit samma, igår fick mellwin vila så jag bara borstade han, idag så red jag hoppstigen med mellwin och de gick bra, skritta och travade bara, de e ju tävling imorrn!! :DDDDD, ska bli fett kul :), så aa idag har jag mockat sex boxar med lösdriften, usch vad jobbigt de va :/, aja. sen fixade jag med saker till imorgon, jag tog med schampoo till stallet, ska duscha mellwin imorgon, sen smörjde jag träns och sadel och bytte schabrak (stav) sen så har jag fin putsat lite ;), och gjort rent mina skor.. aa de va det bloggar imorrn

// Emms <3

hej

Av Emma - 22 maj 2012 19:15

hej bloggläsare..

idag har jag gått i min dumma skola.. va inte kul! tråkigt :/

sen efter skolan köpte jag en glass och en läsk :P

sen åkte jagoch jennifer till stallet och vi körde horsemanship med jonathan och mellwin, de gick jätte bra! Mellwin bugade och sånt :P, sen red jag mirabelle fram till grinden runt sjöfartsmuseet, de gick bra och hon sprkade bakut en gång ^^, men hon har världens skönaste galopp, efter baileys ;), hehe :P, nu sitter jag hos jennich vi kanske ska gå ner och bada :P, eller nått sånt men aa bloggar imorgon :)

//Emms <3

Av Emma - 21 maj 2012 20:00

hejsan!!

igår red jag mellwin runt hoppstigen och trava och skritta bara..

Idag red jag Mirabelle runt crossbanan, hennes matte hade ej tid att rida henne idag, aja det gick bra och hon galopperade fint och en aning snabbt ibland, hehe hon va pigg ;), sen mötte jag Linn i stallet som praoar i stallet, fan hon slipper skolan hela veckan ://, men aja Linn skulle rida ett fullblod i stallet vid namn Danyara, då fick jag hänga med på Linns ponny Baileys :P, de va trevligt!!, vi red i sommarhagen och galopperade runt och sånt där. de va roligt!

Sen höll Linn lektion för mej,, alltså hopp-lektion.. de gick INTE bra i början och jag undra vad som hänt med han osv.. han ville inte hoppa, men de va bara fjanterier och tillslut hoppade han.. men jag raceade han lite också på en ganska lång sträcka och herregud jävlar vad fort de gick! :O, sen fortsatte vi med lektionen och vi satte upp ett hinder typ 40-50 cm och han rev i början hela tiden, men problemet för att han rev var att jag inte stod upp tillräckligt.. :S så aa jag ställde mej upp mer så då klarade han de utan problem, om han är på bra humör till tävlingen och är hoppsugen så går de nog bra, men det ska nog gå bra!! inte långt kvar nu till tävling de är 5 dagar kvar :D, tävlingen kommer va i söderbykarl så jag ska duscha Mellwin tidigt på morgonen och sen ska han få beta så han torkar, sen ska jag borsta han med så aa, imorgon ska jag ta bort resten av hans vinterpäls som han har kvar ://, men de va det :)

//Emms <3

Av Emma - 18 maj 2012 23:30


Idag cyklade jag till stallet vid typ halv 11 och jag bytte om och så och började borsta Mellwin innan Linn kom :), Linn hade hoppträning för mej idag, de gick jätte bra!! vi hoppade i sommahagen, och jag och Mellwin klarade hela 50 cm tillsammans!!, han kunde knappt hoppa 10 cm förut utan att riva eller vägra så aa han har blivit skiiiit duktig!!!, nu tycker han att de e kul osså.

Ska fråga Ylva om jag kan ta med han till ett ridhus i närheten och rida där och hoppa, de kanske e lättare att hoppa där.

Sen efter det så red jag och Linn, Linn red hennes mammas häst Morado, och jag red Linn ponny Baileys, vi tog en lugn skritt tur runt hoppstigen, Baileys ville gärna hoppa, men de fick hon inte för hon tävlades igår, så då blev Baileys sur på mej och typ halv-stegrade :PP.

Sen mockade jag i lösdriften och fixade lite medans Linn red hingsten Etyde :), det gick bra för dom hörde jag sen.

Asså gaaah jag e så syolt över Mellwin, han har blivit en helt annan häst sen förra året!!

Imorgon ska jag rida dressyr nere i sommahagen på Mellwin och Linn ska va där nere med och träna dressyr med Morado, ska bli kul!!

Men de va allt för idag, eller nej, Vampyr SKA komma snart, dom hade bara fått fel på transporten där borta så dom har inte kunnat köra hit han :/, aja han kommer i alla fall!! :DDD

//Emms<33

Av Emma - 17 maj 2012 15:32

Idag vaknade jag vid halv 11 hos Jennifer

sen gick vi in och åt frukost, vi åt små baguetter, de va gott!! ;)

Idag red jag med Zabrina ich hennes ponny Mirabelle, vi red runt hoppstigen, en ganska lugn runda blev de, jag red Mellwin, han va ganska seg idag men aa det gick bra i alla fall och han hoppade skit högt över ett dike :D, fett kul

Imorgon ska Linn ha hoppträning för mig, ska bli kuligt

Den 26/5 är de hopptävling, det kommer nog gå bra, ska anmäla mig imorgon

ska hoppa 40 cm och 50 cm :D

Nu ska jag ta och göra nått,

hejdå

Emms <3

Av Emma - 16 maj 2012 19:34

Hej bloggen!!Har glömt blocka men aja jag gör de nu istIgår fick Mellwin vila så jag bara gick med han så han fick betaIdag så red jag Mellwin och hoppa i skogen, jag e så stolt över min ponny!Han hata typ att hoppa förr men nu älskar han detOch han flyger högt över nu! Och tar fatt och spetsar öronen :-D Kan lägga upp film nån dag Jag ska nog fråga Ylva om jag kan hoppa 40 cm och 50cm på tävlingenMellwin är lydigare att rida nu och han e skit kul att ridaJag e så stolt över han,och de känns skönt att all tålamod och träning gav resultatHejdå bloggar imorrn//emms<3

Av Emma - 9 maj 2012 17:50

Ojsan!

Jag har glömt att blogga men aja sorry,

Jag har ridit Mellwin och så där, de har gått bra men jag ramlar ALLTID av 1-16 gånger per dag, hehe min ponnysak e envis ibland, jag skulle rida crossbanan och skulle galoppera och han tvärstannade hela tiden så man flög av 16 gånger, och igår hoppade jag i sommarhagen och ramlade av 3 gånger :P, sen idag så ramlade jag bara av en gång :P, my horse is busig!!!

Juste, idag så hade jag horsemanship och det gick bra, jag har lärt han att buga nu :D, yeeeah sen hoppade jag upp med grimma och grimmskaft och jag vet faktiskt inte hur jag ramlade av nu, nu gjorde han faktiskt inget, aja jag tappa väl balansen tror jag ^^. Idag hade vi prov i skolan i SO och det gick faktiskt ganska bra, trodde de skulle gå åt skogen men nää det blev bra :D.

Det ska komma en shettis till stallet som Ylva ska låna, jag ska inrida den och sen ska den skickas in på utställning. Det är en 3 årig hingst och han heter Vampyr :), den ska komma snart men vet inte vilken dag men aja den kommer!!

jag ska komma ihåg att blogga!

Nu kommer en bild på Vampyr :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards