emmshorses

Alla inlägg under september 2012

Av Emma - 30 september 2012 18:30

jag har varit i stallet hela dagen, eller aa inte bara i mitt stall där jag rider, utan jag har varit i Jennifers stall också.

Jag och Jennifer red 2 på Golan idag igen, Wanda hänkade med River. Vi galopperade och tölta och River racea i trav ^^, sen när vi kom tillbaka till stallet igen så duscha vi och schampoonerade Golan, tog både man och svans och tvättade det, Golan fick stå inne och mysa å tårka lite medans jag mockade 5 boxar (skit jobbigt), sen när jag var klas så fick hon gå ut och då rullar hon sig, och så lyckas hon fastna med benet i ett träd men hon kom loss sen och haltade inte som tur var, det såg dramatiskt ut. Sen körde pappa mig och Wanda och Jennifer till Jennifers stall i Toftinge och Jennifer red hennes ponny Chalet, hon red på stallplan, Chalet kan få sitt huvud jätte högt :O, asså hon går med huvudet så högt hela tiden så man ser inte ens Jennifer framifrån ^^, men aa sen tog vi in hästarna där och fixade lite. Och nu sitter jag och återhämtar mig med choklad efter stallet! :), jag bloggar igen imorgon.

//Emms<3

Av Emma - 29 september 2012 21:13

hej bloggen och alla bloggläsare.

Nu har jag kommit hem från sthlm och har varit i stallet och ridit Golan, Jennifer hänkade och vi red 2 st på Golan som var mer hyper än vanligt, och vi töltade och travade och det var nice, skumpa ingenting. Och Linda har lyckas ta på Vampyr sin grimma nu, han hade tappat den i hagen så man inte fick tag i han, för han är skygg av sig men aja nu kan jag fortsätta med inridningen, Linda ska hjälpa mig med det. ska försöka ta bilder också så ni ser också hur det ser ut och sådär. Men imorn ska jag iaf rida i sommarhagen och arbeta Golan lite grann, om jag nu får ner henne, men det ska nog gå :). Men det var nog allt för mig för idag iaf, men jag skriver lite imorgon åxå när jag varit i stallet :)

//Emms <3

Av Emma - 28 september 2012 12:16

förlåt, jag bara lovar å lovar och det händer ingenting :P, men det kanske blir enklare att blogga nu när man fått en data av skolan , alltså skoldator xD. Det har kommit en ny häst till stallet (ovanligt jag vet) :) Men den hästen heter iaf Golan och är en islandshäst på 14 år. En tjej som heter Elisabet äger henne men Linda som känner Elisabet har tagit hem Golan till stallet där jag rider och Golan får jag rida hur mycket jag vill nu, hon behöver bara röra på sig, hon är ganska tjock ;),men mysig å sitta på och rida. På lördag ska jag duscha henne och fixa till henne så hon ser mer välvårdad ut.. På lördag ska jag ta en tur på Golan , antingen hoppstigen eller crossbanan, hoppstigen är nog lerig för de regnar ju hela tiden och varje dag.. så det blev nog crossbanan lite lugnt . Ska nog ta en tur på Danyara också om jag hinne rpå lördag. Idag ska jag inte till stallet, ska till min kille i stockholm å sova där :), ska bli trevligt. Just nu sitter jag i skolan och har långrast, rätt så skönt, har bara 3 lektioner på fredagar, hemkunskap har jag till jag slutar idag (14.30) . Men nu ska jag bara chilla och vänta på att gå på lektion. sätter ut en bild på Golan nu.     Jag bloggar på lördag. Jag lovar <3

//emms <3

Av Emma - 12 september 2012 19:30

hej bloggen! och läsare.


jag vet jag har bloggat skit dåligt.. eller aa ingenting alls på as länge men jag har inte pallat/orkat/ haft tid .

aja ska blogga så ofta jag kan. shit jag blogga inte sen den 4 augusti :$ . aja Danyara mår bra men hon tappa en sko för en vecka sen men hon fick nya i för 4 dagar sen kanske? så i förrigår tog jag en tur runt crossbanan och Wanda hängde med på River som visade sin fina power i trav när jag galopperade i full fart med danyara xD så de va... kul :)

Och jag har börjat rida en kompis häst i samma stall, Sonette heter hästen och är snäll och så :) men lite av en utmaning, henne får man jobba med benen , man får lixom styra med benen och vikten och allt, jag starta en tävling med sonette och jag hoppade 50 cm och 70 cm och de gick väl åt Hel**** , men efter några omstarter och lån av ett spö så gick det lite bättre, men de blev ingen rosett hem, skyller på att de va första tävlingen med henne och jag hade bara tränat en gång och inte visste riktigt hur jag skulle rida henne men skit samma jag är nöjd iaf.

jag och Wanda gjorde en film när vi va ute i Rivers hage xD , den blev fett ful men aja , har man tråk så har man.

jag vet att linn inte är glad på mig på grund av bloggandet, men nu ser du detta Linn och nu bloggar jag ;).

de va väl allt

//Emms

Ovido - Quiz & Flashcards