emmshorses

Alla inlägg under mars 2013

tjo

Av Emma - 22 mars 2013 10:12

Det har inte blivit så mycket ridning denna vecka, jag har haft det jobbigt med skolan och ligger efter som fan så jag tog tag i det för en gångs skull.. Men jag red igår iaf på en skritt tur bara runt sjöfartsmuseet med Wanda och hennes kompis Jennifer som fick testa rida River lite. Men Golan igår var otroligt pigg och började slappna av och arbeta när vi var hemma så SUCK. Men aja ska rida henne imorgon när jag kommer hem så ska jag rida av henne lite energi ;). Hahah men ska nog ta en långtur . Nu sitter jag i skolan på lektion på genomgång och ska snart jobba när hon snackat klart = aldrig.. Nästa vecka hoppas jag på att det blir mer ridning, lovet börjar ju på Torsdag!! Yaaay :D. Nästa vecka kommer gå seeegt. Men nu ska jag lyssna så kanske vi hörs imorgon de beror på när jag kommer hem. :) 

// Emms   

Av Emma - 18 mars 2013 21:23


 

Av Emma - 18 mars 2013 19:00

så jag tänkte skriva om träningen som var i Lördags ( 16/3) ska lägga in filmer och bilder och sånt senare, ska göra filmen först . Men iaf jag var i stallet vid 10 på morgonen och mockade och sen borstade jag Golan väldigt noga och sen vid 11 så red jag iväg, jag tog  vigenom söderbacken och sen över stora vägen och sen var jag framme i ridhuset vid kvart i 12 och det tar ungefär 30 minuter eller nåt sånt om man bara skrittar dit . Sen skrittade jag fram Golan medans den andra ryttaren som red lektion då höll på, så red jag på en liten volt där nere, sen när den ryttaren var klar så var det min tur att rida , och jag började trava och ställde henne och böjde henne och det gick skit bra och hon var jätte fin och slappnade av , sen kom jag fram i kort galopp och det gick bra det med och hon galopperad lugnt och sansat och försökte inte springa ut från volten ens :D. så Det har ju blivit framsteg och hon är inte stel alls längre utan hon gör allt utan att krångla. Men ni ska få se snart , nu ska jag göra filmen och ladda upp en massa bilder 

Av Emma - 10 mars 2013 15:51

ojsan det var en vecka sen jag bloggade :O, förlåt :/ men det har hänt en massa saker så jag har inte mått så jätte bra så jag har inte orkat med någonting. Men iaf har inte så mycket att skriva, klarade av hela veckan i skolan förra veckan med något mycket hemlängtan men iaf det gick väl bra. Sen nu i helgen så har jag sovit hos Jennifer och såhar vi flummat runt och sådär :) Igår så mådde jag inte alls bra så jag stack iväg ett bra tag innan jag kom hem igen eller aa jag sov hos Jennifer igen.. Men idag mår jag bra så jag gick till stallet och tog en ridtur med Golan som var väldigt pigg och spänd så hon ville ju inte arbeta så mkt eller lyssna så jag var väl halv nöjd, vi tar ett nyttt försök imorgon och hoppas på bättre resultat :). Jag red crossbanan idag och travade på ett bra tag ända tills hon slappnade av lite och började arbeta lite smått innan de inte gick alls då hon bara ville tölta och racea, men hon var fin ett tag iaf så :). Men jag ska äta och sådär nu och sen ska jag duscha och sova ,för är sjukt trött :) 


// Emms

Av Emma - 3 mars 2013 19:44

 





     

sonette idag innan vi red ut :) 


// Emms

Av Emma - 3 mars 2013 17:22

Hej nu har jag precis kommit hem från stallet och jag väntar på Wanda ska komma hit så ska jag göra henne sällskap där igen, hon har köpt prylar till River och sådär så jag antar att vi ska testa dom på honom , men iaf, jag red Golan idag först och jag red henne crossbanan och söderbacken (standard) och red henne barbacka och travade och skrittade i form och sen tog en lite galopp också mihihi :3, men hon var helt ointresserad av vad jag ville i början men sen så skärpte hon sig och gick jätte fint i traven och galoppen så det var ju kul att hon kan gå så fint. Har anmält mig till en dressyr träning i Toftinge den 16 mars ;), får se vad Golan tycker om det , men det är bra iaf och man lär sig mycket så jag kanske får hjälp med det jag behöver :). Jag red Sonette idag också , jag red henne crossbanan och söderbacken hon också och jag galopperade massor! och jag formade henne och hon blev överlycklig när hon fick springa lite snabbare fast ändå i form så hon sparkade bakut och  försökte vrida sig så hon kunde springa ännu snabbare, men jag satt kvar och saktade ner henne och låtsades som om ingenting hade hänt och hon lyssnade och såg lite små sur ut ibland när jag skänklade på henne lite  och höll in henne, men ändå det var två lyckade ridturer och inga avramlingar :). Men jag är super taggad till träningen det ska verkligen bli as kul, fast det kostar ju en del , själva lektionen kostar 240 kr + ridhusavgift (100 kr) men det är helt klart värt det! Wanda ska fota mig när jag rider och jag ska fota henne när hon rider, hon ska också vara med fast på River :D. men nu ska jag snart ut och möta Wanda, jag lägge rupp bilderna här sen när jag är tillbaka , jag hinner inte nu :) 


// Emms 

Av Emma - 1 mars 2013 16:36

Jag märker nog att jag inte är så lyckad vissa dagar , jag hade med kameran till stallet och kände mig duktig, jag tog en massa foton och bra blev dom åxå, men sen märkte jag att jag hade glömt minneskortet inne i datan hemma så bilderna har ju såklart inte sparats på kameran så jag har inga bilder att lägga upp!! fan också. 

Aja men kan lägga upp en gammal bild ist om nu vill se de , jag vet inte men ni kanske vill det :). Det kanske blir ett bra inlägg ändå ;). Men jag kom hem nyss från stallet och har nästan blåst omkull omkring 1000 gånger, det är typ blåsväder idag typ orkan eller nåt , kansk inte orkan men nåt sånt. Men iaf, jag red bara Golan idag eftersom det blåser så jäkla mycket så Sonette tar jag imorgon istället :) Men Golan red jag crossbanan och vände vid en grin goch tog crossbanan tillbaka igen , jag travade en bra bit och tog en kort galopp och gjorde övergångar från skritt till trav och trav till skritt och skritt till galopp och galopp till trav och så vidare, och så vidare.. Ja ni fattar så att häster koncentrerar sig ordentligt, och sen saktade jag ner till en något långsammare trav , men Golan spände sig så jag började rida sick.sack från ena kanten på den lilla grusvägen till den andra kanten och då började hon mjuka upp sig i bogarna :), sen när vi kom tillbaka så trodde jag att hon skulle vara svettig , men nepp det var hon inte så det börjar ju bli resultat :D. Men imorgon ska jag ta en barbacka tur med Golan och typ ta det lite lugnt och sen Sonette ska jag typ ta ut på äventyr på söderbacken så får man väl se hur det går. Men nu ska jag typ se på film och sen duscha och sådär så vi hörs imorgon :) 


 


// Emms 

Av Emma - 1 mars 2013 11:30

nej jag blogga inte igår för vårat internet slutade funka när jag kom hem och sen när jag åkte hem till Wanda så började det funka där hemma igen så jag hann/kunde inte blogga, sorry. Men iaf jag red både Golan och Sonette i hagen igår , för Wnada orkade inte rida med mig för hon hade ont i magen så hon storstädade boxen åt River och pysslade om honom medans jag red Golan först i 50 minuter typ, jag värmde upp i skritt i typ 15 minuter och sen travade runt och arbetade henne i 20 minuter och sen fick hon ta en smyg galopp, men hon var tvungen att arbeta där emd och det gjorde hon ju :), så det gick jätte bra med henne, sen tog vi en skritt paus , och sen arbetade vi lite till och sen skrittade jag av henne och hon sträckte ut sig och blev lång :). Sen var det Sonettes tur och då hoppade jag upp och red henne typ samma fast med mer galopp i form och tränade på att hon inte skulle dra i väg och att hon skulle lyssna, hon fick damp några gånger och bockade men sen gick det as bra så då avslutade jag när jag var nöjd och skrittade ut i skogen för att skritta av :). Mys. Sen åkte vi till Ica och köpte godis Wanda och jag , eller aa godis och godis, vi köpte Coca-cola och sen osthjärtan och sen Ben&Jerrys glass med kakdeg! :D as gott , jag är kär i den glassen , så jäkla gott asså. Men sen åt vi mat hos Wanda (nudlar) och sen åt vi glass och såg på tv och sen flummade och garvade åt allting. På morgonen när jag sov så skulle ju såklart Wanda ringa sin mamma 07:40 -.- så jag vaknade ju såklart AS sur och så vidare.. Sen kunde man ju inte somna om :(, så nu sitter jag här halv död och väntar på att gå till stallet, får rida själv hela helgen nudå :( Wanda har åkt till sin mamma i stockholm och lämnar mig här ensam och övergiven :( Nej men jag har ju hästarna att snacka med ändå! :D Idag tänkte jag rida Haga med Sonette och Goaln täkte jag rida typ söderbacken och typ luffa runt :) . Skriver mer sen 

Ovido - Quiz & Flashcards