emmshorses

Direktlänk till inlägg 25 februari 2013

dagen ridtur med Wanda

Av Emma - 25 februari 2013 18:15

tjena, nu har jag kommit hem från stallet och jag tänkte skriva ett inlägg hur det gick :D, Wanda fotade ju mig och Golan idag på ängen och dom bilderna är ju på hennes kamera så ska be henne ladda över dom på sin dator och sen skicka bilderna till mig så dom bilderna kanske blir sena så bli inte förvånade om det kommer en bildbomb helt plötsligt, jag trodde det skulle vara as kallt att rida med endast klännign och utan skor men det var det inte , Golan var varm och mysig :3 så det var inte kallt alls , jag skulle kunna rida så i timmar :). Sen efter det så bytte jag om till ordentliga ridkläder och satte på så mycket skydd på mig som möjligt, för jag skulle sen rida en galen Sonette, hon sprang runt i hagen när jag kom och bockade och ville inte komma, men jag har ju sett ponnyakuten, som ni säkert sett.. Men iaf jag jagade henne inte utan jag såg till att hon hade fokus på mig så när hon tittade bort så smackade jag på henne och sen stannade hon och så kunde jag gå fram till henne, hennes vän Kurt ville leka vidare med henne men då hade jag redan fått tag i Sonette. stackars Kurt.. Men han fick leka med hästen Pongo ist :). Sonette fäller som fan fast hon inte har vinterpäls men hon ville väl ha kortare en så, fast hon är fullblod så det kanske inte är så konstigt. Men iaf , sen när vi tränsat (jag red barbacka, Wanda med sadel) så gick vi ut och hoppade upp och värmde upp i skritt och sen började vi trava när dom var tillräckligt varma och uppvärmda , sen tog vi en galopp och Sonette var as pigg och försökte sticka med mig, men jag sa ifrån och sen gick det jätte bra , enda tills River fick damp på crossbanan i skogen och hoppade upp i luften , och sonette hoppade ifrån stigen och sprang sick-sack mellan träden och bockade och skenade (skum häst) , jag var inte berädd alls på det men jag satt kvar! så jäkla stolt , inte lätt när den hoppar åt sidan och sparkar bakut och skenar och stegrar sig, jag skulle passa in som rodeo ryttare, fast jag är emot sånt. Men sen när vi kom tillbaka efter att ha galopperat lite till så ställde vi in hästarna och mockade och sen fick jag skjuts upp av Wandas pappa hem så slapp att gå :) skönt , men nu ska jag ta en dusch och sen sätta på en film :) men tog några bilder på Golan idag som vart lite kul på bilderna. 


           



// Emms

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 april 2013 19:59

Nej jag vet att jag inte har bloggat men jag har glömt det hela tiden, funderar skarpt på att lägga ner bloggen eller göra en ny. Golan har de gått frammåt med , men tywerr så kom det en annan tjej till stallet som tar över henne, för att hon kan rid...

tjo

Av Emma - 22 mars 2013 10:12


Det har inte blivit så mycket ridning denna vecka, jag har haft det jobbigt med skolan och ligger efter som fan så jag tog tag i det för en gångs skull.. Men jag red igår iaf på en skritt tur bara runt sjöfartsmuseet med Wanda och hennes kompis Jenni...

Av Emma - 18 mars 2013 21:23


 

Av Emma - 18 mars 2013 19:00

så jag tänkte skriva om träningen som var i Lördags ( 16/3) ska lägga in filmer och bilder och sånt senare, ska göra filmen först . Men iaf jag var i stallet vid 10 på morgonen och mockade och sen borstade jag Golan väldigt noga och sen vid 11 så red...

Av Emma - 10 mars 2013 15:51

ojsan det var en vecka sen jag bloggade :O, förlåt :/ men det har hänt en massa saker så jag har inte mått så jätte bra så jag har inte orkat med någonting. Men iaf har inte så mycket att skriva, klarade av hela veckan i skolan förra veckan med något...

Ovido - Quiz & Flashcards