emmshorses

Direktlänk till inlägg 23 februari 2013

dagens träningspass för LInn

Av Emma - 23 februari 2013 19:59

Jag red för min kompis Linn idag (www.mysweethorses.blogg.se) 

Wanda var med åxå , vi red i Rivers hage och vi började med att värma upp på långa tyglar och sen när dom var uppvärmda så tog i korta tyglar och började arbeta dom i skritt, sen började vi trava och Golan var pigg som satan och jag behövde bara tänka trav så drog hon igång motorn! , jag gjorde volter med henne och red runt i mellan stora volter och arbetade ner henne och sen gick hon fick på det vanliga fyrkantspåret och så ville hon gasa igen, men så fort hon gjorde så så gjorde jag en volt direkt och sen så gick hon jätte fint . Sen skrittade jag henne igen så hon fick frusta ut lite och så travade jag igen och när hon gick riktigt fint i traven så började jag galoppera, men de va problem för henne att sätta rätt galopp så det blev fel galopp ett antal gånger , de är alltid nån av höger eller vänster galopp som är bekvämast och för henne var det höger som var mest bekvämt. Sen satte Linn upp ett lågt hinder och jag började hoppa och jag satt först framåt lutad men Linn sa att jag skulle räta på mig ist och då märkte jag att det var ju mycket enklare och jag kände att hela sitsen och allt blev bättre och det blev enklare för golan också. Men jag har märkt att hon tycker det är väldigt jobbigt att hoppa och sånt, för hon har inte dom musklerna, jag ha rinte arbetat henne så mycket och har nyss fattat att jag måste mjuka upp henne och att hon ska vara nere i form hela tiden, jag har ju nyss börjat med det och jag tror jag ska fortsätta att bara skritta och trava i form så hon bygger upp musklerna, ska rida bara skritt och trav i 3 veckor nu och så får jag se hur hennes kropp ser ut sen och sen kan jag börja med galoppen!, måste börja om från början, Golan har inte konditionen och musklerna och hon är inte redo för hoppningen igen , fast det gick ju strålande men ändå jag vill liksom att det inte ska bli så jobbigt för henne. Är ju rädd om den lilla ponnyn. Men såklart jag kan ju galoppera men de måste vara i form så hon måste få det enkelt för sig i skritten och traven och gå i form annars kommer dte aldrig bli det i galoppen. Men vi kör på och så får vi se om några veckor, för jag ska ju börja träna med henne helt klart, men jag vill ta det hela i lugn takt och inte pressa henne så mycke. Men som sagt imorgon tar jag det lugnt och skrittar och travar mest i skogen barbacka. Ha det gött :) 


 

HOn har mer muskler nu än där och man ser skillnaden . Ska lägga upp en exitiör bild på henne från början till slutändan , har en gammal bild från början innan jag börja med detta och sen ska jag ta en ny sån bild imorgon ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 april 2013 19:59

Nej jag vet att jag inte har bloggat men jag har glömt det hela tiden, funderar skarpt på att lägga ner bloggen eller göra en ny. Golan har de gått frammåt med , men tywerr så kom det en annan tjej till stallet som tar över henne, för att hon kan rid...

tjo

Av Emma - 22 mars 2013 10:12


Det har inte blivit så mycket ridning denna vecka, jag har haft det jobbigt med skolan och ligger efter som fan så jag tog tag i det för en gångs skull.. Men jag red igår iaf på en skritt tur bara runt sjöfartsmuseet med Wanda och hennes kompis Jenni...

Av Emma - 18 mars 2013 21:23


 

Av Emma - 18 mars 2013 19:00

så jag tänkte skriva om träningen som var i Lördags ( 16/3) ska lägga in filmer och bilder och sånt senare, ska göra filmen först . Men iaf jag var i stallet vid 10 på morgonen och mockade och sen borstade jag Golan väldigt noga och sen vid 11 så red...

Av Emma - 10 mars 2013 15:51

ojsan det var en vecka sen jag bloggade :O, förlåt :/ men det har hänt en massa saker så jag har inte mått så jätte bra så jag har inte orkat med någonting. Men iaf har inte så mycket att skriva, klarade av hela veckan i skolan förra veckan med något...

Ovido - Quiz & Flashcards