emmshorses

Alla inlägg under mars 2012

Av Emma - 30 mars 2012 20:35

haha glömde skriva att jag och Jennifer gick ut och gick med Jonathan också, då gick i runt sjöfartsmuseet, och sen när vi kommer tillbaka så säger Ylva (hon som äger Jonathan) att Jennifer kanske kan börja rida han igen, om han får träna upp sina ryggmuskler igen :), fast först så ska vi ju köra han ett tag :), sen sa Ylva till mig att jag och Natha ska byta häst iblan, att jag får rida Pongo och hon får rida River. Det blir kul :D. ja men det var det

// Emms<3

Av Emma - 30 mars 2012 20:19

hej jag kom precis hem från stallet :), idag har jag varit i  skolan och det var väl sådär, inte det roligaste precis men man får stå ut :P. Sen efter skolan så gick jag och Jennifer till ica och handlade chips som hon ska ha ikväll hemma. Sen gick vi hem till mej och åt lite, mackor, digistive kex, oboy och rån :P. Sen gick vi till stallet och jag och Linn red, Linn på Baileys och jag på River och Jennifer hängde med på Mellwin, vi red runt hoppstigen igen. Alla hästar var pigga och glada och Mellwin pigg ibland.. Imorgon ska jag och Jennifer köra Jonathan och då ska Mellwin hänga med oxå :), sen ska jag rida River på åkern och ja galoppera lite tror jag :), sen när jag och Jennifer skulle gå hem från stallet idag så klev jag i en lerpöl med mina skor :(, så jag spolade av dom i handfatet hemma. Ikväll händer väl ingenting tror jag. Vänta på att mina skor ska torka :), men hejdå alla bloggläsare och bloggen <3

// Emms<3

Av Emma - 28 mars 2012 18:40

heej, hann inte blogga igår :/ va hemma hos pappa och hade inge internet :S, jaja. Igår så red jag River på åkern och trava lite och tränade på att han skulle gå i form i trav mm.. Mellwin fick vila. Idag så red jag River runt sjöfartsmuseet och raceade runt i trav :P, det var jätte kul!!, sen så fixade jag klart boxen hans :), imorgon så ska jag rida med Linn runt crossbanan eller hppstigen, Linn sa att jag skule skynda mej dit så jag får kuta när jag har hoppat av bussen :P, det är bra med motion ;), skriver imorgon bitti då när jag vaknar.

//Emms<3

Av Emma - 26 mars 2012 20:01

Igår så bloggade jag inte för jag hann inte med det.. men nu gör jag ett inlägg.

Igår så longerade jag River och det gick jätte bra, sen kom Jennifer med Linn, dom skulle gå ut och gå med Jonathan så jag följde med med Mellwin, vi tog lite bilder och även med dom så longerade vi :).

Idag så red jag River på åkern och han var lugn och snäll, så ingen större skada skedd ;), han är lite rädd för att gå emot grindar och in/ut ur hagen.. men det har blivit lite bättre nu, när jag har stått och kämpat i en kvart varje gång för att han ska gå ut.. :/, jaja det ordnar sig. Sen efter det så kommer Linn och Jennifer och ska även då gå ut med Jonathan, Linn red Morado och jag red Mellwin och Jennifer gick med Jonathan, vi red crossbanan upp på en liten väg och vände sedan.. Snart så ska jag börja träna med River i Toftinge ridhus, det ska bli jätte kul!! :D, och imorgon ska jag rida River igen, då ska jag öva lite form och övergångar. Mellwin ska få vila imorgon, men ni får ha det så brra så kanske jag bloggar igen imorgon, annars i övermorgon.

/Emms <3

Av Emma - 24 mars 2012 21:42

  Jonathan ! <3 spirit     Mirabelle   Mellwin   Mellwin   Mellwin   Mellwin

 

det var inte meningen att bilderna skulle bli snea men datan har damp, det var inte så från början men aja, det får bli lite träning i nacken då ;), haha aja men harre bra :) <3

Av Emma - 24 mars 2012 16:02

Hej bloggen och alla bloggläsare :)!!!

Idag vaknade jag 06.20, suck det är ju helg :/ kunde inte somna om heller :S, aja jag låg kvar i sängen skit pigg till klockan var 10 typ :P, sen gjorde jag mig i ordning till stallet, sen gick jag och sen när jag hade kommit halvvägs till stallet så ringde jag pappa och frågade han om han kunde köra mig resten av biten till stallet, det var tur att han var i

Emsta, annars skulle jag ju få gå dom sista 1-2 kilometerna, det är ju jätte jobbigt ^^.

Jao, sen när jag hade kommit till stallet så mockade jag åt River och tog sen in han, och sen kom Linn som skulle öva trix-träning med sin ponny Baileys :P, aa så jag och Linn gick ner till den stora sommarhagen, och River är så töntig för han är rädd för grindar :S, så jag stod där i 10 minuter och skulle försöka stänga, att gå emot grinden när vi gick in i sommarhagen var inga problem, men att sen stänga den var ju jätte läskigt?! :S, knäppa häst, aja sen gick det äntligen att stänga och jag kunde hoppa upp och rida :D, Linn tog jätte fina kort på mej när jag red :), det skulle hon ladda upp på sin blogg: mysweethorses.bloggplatsen.se. :), Det gick sådär med Linn och Baileys med trixen men för mig gick det bra, jag fick River att gå jätte fint på en bild :D. Sen gick jag och Linn ut med Mellwin och tog lite bilder, jag ska ladda upp några bilder sen ikväll. Imorgon ska jag till stallet igen och rida River lite i sommarhagen, eller så ska jag ongera han eller öva trix frihetsdressyr mm.. Och sen ska jag rida lite på Mellwin är göra trix med han imorgon med, juste jag fick Mellwin att nästan buga idag ASSÅ HAN VAR SKIT NÄRA!!!! så aa det blir jätte bra !!!, men ha det bra så får ni bilder sen ;))) <3

//Emms<3

Av Emma - 20 mars 2012 21:38

heej alla!!

Idag  är det Tisdag och jag har gått i skolan idag, det var faktiskt kul  men jag vet inte varför ^^.

Sen efter skolan gick jag till stallet och red River med Linn :), vi skrittade runt hoppstigen och red lite runt i skogen först för att öva smidighet, jag tror River behöver öva på det :P.

Men det gick bra och han höl sig lugn och bra! Sen borstade jag honom och fixade lite, sen tog jag in Mellwin och gick sen ut och gjorde lite frihets dressyr typ, och horsemanship, det gick också bara bra, jag fick han att buga och sen ta huvudet mellan frambenen och så aa lite sånt, sen sprang jag runt lite först och ledde han, sen tog jag av han grimman och han följde efter mig och sprang jag så sprang han och stannade jag så stannade han, haha stalker :P, men aja duktig är han :), sen sprang vi över ett litet dike och gud vad högt han hoppade över :O . sen gick vi lite fram och tillbaks till stallet :), det var jätte kul och han fick havre sen :), imorgon ska jag nog göra samma sak fast göra lite mera utmaningar ;)), japp men det var allt.

// Emms<3

Av Emma - 18 mars 2012 20:19

  jaa heeej alla !! :) en liten flum bild på River fick ni här :P.

Ja jag har ridit Mellwin nu mycket och så och Jennifer har gått med Jonathan :), det har gått bra och Mellwin är i sin hingst period och är lite smått galen men det är ganska kul med bockningar och sånt :P men han lyssnar på mej i alla fall :) det har kommit en ny häst till stallet idag, det är ett arabiskt fullblods hingst med namn Etyde :D, han var skiiit fiiin, jag dööör :), fast han har inte blivit riden på 10 år så aah, jag vet inte vad vi ska göra med han men det löser sig :P, River har ju inte fått sin sko på ännu för hovlagaren var sjuk :/ få se om han kommer på Torsdag.. men jag kan rida han ändå om jag bara skrittar och tar det lugnt :), imorgon ska väl jag borsta Maya lite och rida Mellwin och kanske River om inte Ylva ska göra det :), men hejdå

// Emms<3


Ovido - Quiz & Flashcards