emmshorses

Alla inlägg under februari 2012

Av Emma - 29 februari 2012 16:22

Hej alla :)

Idag har jag varit i stallet igen och jag red River med Linn och hennes kompis Alex :)

Linn red Baileys som hade varit på träning igår så det blev ett lugnt pass idag :), och Alex red Danyara.

Både River och Danyara var pigga idag ;P. Och River blev väldigt kär i Danyaras rumpa :S han taktade bakom och aa stylade och gjorde sig fin ;), men han är alltid fin ändå. Vi red crossbanan och vi skulle gå över ett dike för vi genade genom en skog och då hoppade Baileys och Linn först och det gick jätte bra, sen hoppade Danyara och Alex höll på att ramla av :P, sen kom jag och failade totalt och hann inte med i hoppet, så jag ramlade av och stod i ena stigbygeliver ett tag, sen ramlade jag baklänges ner på marken, och River höll nästan på att trampa på mig, men han aktade sig och gjorde inte det, han är en snel hest ;). sen red Linn sin mammas häst Morado barbacka och jag tog bilder :), det blev bra bilder :) sen trodde jag att jag hade mina ridvanatar med mig och trodde att jag hade glömt dom i skogen sen när vi hade kommit tillbaka, så jag gick samma väg igen och letade efter dom, sen när jag kom tillbaka till stallet igen så ligger dom i foderkammaren, fett störande :O, men fick extra motion och det är bra :)

Imorgon ska jag rida med Linn och Alex igen, Linn ska rida Baileys och Alex Danyara och jag på River, vi ska rida crossbanan igen och sen Lindas väg :), men det är mysigt!. Bloggar igen imorn

// Emms <3

Av Emma - 28 februari 2012 18:26

Du är en speciell häst, du har hittat mitt hjärta du har hittat min själ, det bästa stunderna stunderna med dig är när jag har dig i min närhet, jag kallar dig för ängel för du är så änglalik, du skapade min väg. Idag du får mig tänka positivt och du gör mig knäsvag. Du är så mysig, du är så fin<3. Jag kommer alltid älska dig, finns inget dåligt med dig, inte ens en sekund. När jag är med dig så är jag så himla glad och då finns det inget annat att tänka på.

Jag har inte mycket mer attsäga, men min kärlek till dig ddet går inte att beskriva, kärleken är så stark och du är mitt allt. LOVE YOU Mellwin <3

Av Emma - 28 februari 2012 18:03

Korta ord blir långa när jag säger att jag älskar dig, för allting som du är tog mig på fötter igen.

Tre ord och jag faller direkt, du och jag det bästa som har hänt.

Se mig i ögonen jag förstår nu, jag vet att du finns i mitt hjärta i all evighet.

Förlåt mig att jag tvekat ibland, men du vet att jag bättrat mig, en bra vän som fanns där ifrån början, du förlät mina fel och tog  bort den onda slöjan, för när alla andra svek var det DU som stod kvar!, du visade mig hur värdefull jag är.

Första ögonkastet det var kärlek redan då, du gav mig ett nytt liv och något att tro på.

Vi har delat både sorgen och skratten, du tröstade mig och du fanns där hela tiden.

Kommer du ihåg när vi galopperade i snön och när vi raceade med din vän Mellwin och min kompis Jennifer?, kommer du ihåg när jag besegrade min hopp-rädsla med dig, skulle aldrig klarat det utan dig. Första gången jag såg dig och hälsade på dig så gick det som stötar, jag såg in i dina ögon och visste redan då att vi hade något speciellt.

När jag va med dig kändes det som tiden stanna. Du är det finaste jag vet Manne, glöm inte det, du får det bra nu i ditt nya hem. LOVE YOU!!

Av Emma - 27 februari 2012 13:36

   

Ja nu så är Moneybrother (Manne)  såld till Katrineholm, känns tomt i hagen nu och så, menhan får det bättre där i alla fall och då får en annan spendera sin tid till den underbara ponnyn och älska han lika mycket som jag gör <3

Fast Mellwin är kvar och står kvar med Jonathan i hagen i alla fall.

Tog en tur med River igen idag, jag red på åkern och tränade på att svänga genom saker som slalom mellan hinder och lite runt runt ;), han va jätte duktig och det blev vanlig normal galopp utan några skeningar eller några dampanfall (bockningar, spark bakut, eller stegringar) så det var ju jätte bra :)), jag ska ev rida han imorgon också men då blir det en tur ute i skogen :D. Jag gick en prommnad med Mellwin idag, Mellwin var jätte pigg och ville springa hela tiden ;D, men sprang en liten bit bara med han ;). Idag ska jag till pappa och inte göra så mkt :), kanske ska fråga om Mirabelle också om jag kan rida henne :), men hejdå ha det bäst!

// Emms <3

Av Emma - 26 februari 2012 16:35

 

jag va bara tvungen att sätta in en bild på en av mina bästa vänner, Moa heter hon :)..

hehe.. ja jag har inte bloggat på ett tag nu, har inte haft ork eller tid med mera, sorry :/.

Jaja jag har ridit varje dag typ, Manne har jag ridit lite och så :), det har gått bra och inga större skador skedda ;), Mellwin har jag inte ridit så mycket, han ska få äta upp sig lite.. han är lite för smal, så får vänta med att rida han tills han har kommit upp i normal form igen :(. River har jag också ridit och för fyra dagar sen så hoppade jag med han :D, Jennifer red Linns häst Baileys, det gick bra för dom med, :) jag blev lite skakis för River hoppade dubbelt så högt som hinderna, men det var härligt :), Linn gav mig tips på hur jag skulle göra med River så att han inte skenar eller sticker typ, tack Linn för det :), idag red jag River och red runt sjöfartsmuseet :), blev en skritt och trav runda efterssom marken är ganska hård :/, vill att snön ska försvinna, nu har jag sportlov och kommer vara i stallet hela dagarna ;), och imorgon vet jag inte riktigt vart jag ska rida med jag kommer väl rida någonstanns i alla fall. Jag borstade Manne och Mellwin istället idag, dom fäller skit mycket redan :), men nu ska jag ta och göra något.

Hejdå

//Emms <3


Av Emma - 19 februari 2012 18:17

Hej alla bloggläsare som läser min blogg :)

Igår skulle Manne egentligen åka iväg till sitt nya hem i Katrineholm (20 mil utanför Stockholm) :/, men hon som ska ha han blev sjuk så nu vet vi inte när han ska åka, men idag tog jag en ridtur på honom och Jennifer hängde med, Jennifer red Mellwin som är jätte pigg just nu, han är lite små galen ;P, men Jennifer filmade mig när jag red Manne så jag har kvar han i minnet, det var en helt annan känsla att rida han nu :/, men fortfarande är han världens underbaraste ponny!!, jag filmade Mellwin också när Jennifer red, när vi var klara med bus-ponnyerna så fick dom havre, dom var duktiga!! :), sen så red jag River också :)), jag red han på åkern och ställde han väldigt mycket och tränade det och konditon. Men sen tyckte River att det blev lite tråkigt och började stört skena typ, men jag fick stopp på han och fortsatte sen att jobba som inget hade hänt :), han är också underbar!!. Imorgon ska jag rida River igen och Manne och Mirebelle :), Mellwin får vila 3 gånger i veckan nu, för han är lite för smal, han blir det väldigt enkelt. Men det finns hinder på åkern nu så jag tänkte hoppa lite imorgon :)), nu sitter jag och äter mat, typ en köttbit och potatis ;P, men hejdå bloggar igen imorrn, kram<3

// Emms <3

Av Emma - 15 februari 2012 21:54

 

Skärgårdens Moneybrother  E. Ytterhalls Mistral V Posy v Geldersoord.

Moneybrother född 2007 :). Hingst :). Världens finaste <3


  Skärgårdens Mellwin  E. Plutos v Dorpzicht U. Furunäs Pavlova, Född 2007, Klapphingst. Världens finaste <3

Av Emma - 13 februari 2012 19:33

ja hej, det har hänt en massa saker så har inte haft ork/tid att blogga

Aja jag har ridit och sånt varje dag typ :)

I förrigår så red Jennifer med mig då red jag Manne och hon red Mellwin. Mellwin har typ blivit skit pigg nu och hoppar i luften och sånt, men det är bara att sitta kvar ;), Manne är lite lugnare nu men är fortfarande pigg och glad :), jag red River i lördags och det går inte riktigt att hålla honom ibland, måste kolla efter ett annat bett så det går lite bättre :), jag red Bellan igår, och galopperade på en äng barbacka, inga fånerier eller sånt igår heller :), det går bra nu jö!! :), imorgon ska jag rida Mellwin lite på en skritt och trav tur i skogen och Manne samma sak tror jag, på alla hjärtansdag också ;), så ska typ ta med nått gott till hästarna :P, sk nog rida River på onsdag :) men hejdå :)

// Emms <3

Ovido - Quiz & Flashcards