emmshorses

Alla inlägg under juni 2012

Av Emma - 25 juni 2012 20:57

hehe hej :P

jag kommer inte ihåg när jag senast blogga å jag kommer inte ihåg vart jag ridit men jag har ridit River hela veckan iaf, och nu är de så att det ska komma 2 st andra tjejer som ska ha honom nu, men jag vet inte om doma ska ha honom den här veckan, ska snacka med Ylva!, annars så rider  väl dom den veckan efter.. men aja det va kul att rida River iaf :). Men sen när dom håller på med River så ska jag hjälpa Helena med Ferdinand, hon ville ha en medryttare på honom, så det blir jag när jag lärt känna han, men när Helena ska rida så kan jag hänga med på Danyara tills jag lärt känna henne åxå, jag ska börja rida dom mer svårarare hästarna i stallet nu typ snart.

Och Mellwin får en medryttare, som tur är!, han har blivit super duktig nu och har muskler, å de känns ju inge bra om han inte skulle få fortsätta och bara stå. Men Vampyr ska jag fortsätta rida in iaf sen kan jag inte rida shettis mer.

Jag har ju ridit shettis i stort sätt 10-11 år nu men det är bättre nu när jag får rida större hästar, då får jag rida på riktigt och det känns jätte bra nu när inte fötterna nästan släpar i marken längre!!.

Wanda heter en av tjejerna som ska rida River å Wanda är min kompis så vi kommer rida mycket senare i sommar!!

Och kanske tävla tsm :P

Imorgon KANSKE jag rider River.. Mellwin tror jag jag ska longera. Och Vampyr öva styra och stanna när jag skrittar på honom. Juste jag gjorde horsemanship med Vampyr i förrigår och jag gick över skrämmande grejer och gick förbi läskiga föremål som en vit stol ^^, och jag klappade på honom lite och sånt :).

//Emms

Av Emma - 20 juni 2012 19:13

sorry :(

har hänt en del sen jag inte bloggat!

Har börjat rida River igen nu, Louise har slutat igen!, men asså jag kan typ inte rida shettis längre, jag har ingen balans alls och är aldelles för lång!, jag behövde en större häst å då blev ju River ledig!, men ag kommer ju fortsätta rida Mellwin men inte lika ofta, det kommer va en annan ryttare som ska ta han, en mindre då, det blir nog bättre så!, men jag red Mellwin idag i alla fall i en hage å red dressyr, det gick bra faktiskt. Sen red jag river runt söfartsmuseet och galopperade och travade lite och arbetade han, det gick bra ända tills vi kom till en ko hage med kor i, han blev jävligt uppstressad å jag också för korna började springa längst staketet och bockade så det va ju inte ett dugg bättre :/, men han coolade ner sig sen :), sen tog jag Vampyr och sadlade och tänkte hoppa upp i en hage men de gick inte så bra, jag glömde bort att han inte var inridén och han bockade av mig :/, och han sprang och bockade men han stannade till slut och jag kunde hoppa upp igen och då gick det bra. så nu har jag jäääte fina skrapsår på benen och armarna.. Imorgon ska jag rida River igen typ crossbanan och söderbacken. Och Mellwin vet jag inte, han ska nog vila imorgon, och med Vampyr ska jag gå en promenad runt hoppstigen där det inte händer så mycket ;),

//Emms<3

Av Emma - 17 juni 2012 16:16

juste i fredags så sov Jennifer hos mig ist, vi sov i vårat andra hus, mamma ville ha egen tid för hon tycker vi är lite jobbiga ^^ så vi fick sova där ist. På kvällen vid 22.00 så fick jag och jennifer för oss att gå en prommenad i Elmsta så vi gjorde de XD vi till stallet och runt kanalbanken 2 ggr ^^, vi blev myggornas offer och fick typ 70 myggbett till :/, men de va kul iaf, sen gick vi hem och åt godis och glass: citron och saltlakrits och hallon & saltlakrits

Sen igår så gick jag till stallet och red Mellwin på en skrittrunda runt sjöfartsmuseet och hoppstigen.

Idag red jag Mellwin igen fast runt crossbanan och jag stod upp hela tiden ca 1 h.. jobbigt! ^^.

Sen tog jag Vampyr och öva på att styra och stanna från marken, i början lyssnade han inte alls och försökte hoppa undan stegra osv.. men sen lyssnade han faktiskt, fast Cobben i stallet gnäggade hela tiden och gjorde så han tappade koncentrationen :/, aja ^^

//Emms<3

Av Emma - 15 juni 2012 14:29

hejsan igen

har just kommit hem från stallet

Jag började med att bygga upp hinder eller hindret, de va jobbigt ^^

Sen fixade jag Mellwin och började rida runt i hagen och värmde upp.

började trava över ett hinder som va 30 cm och sen 40 cm :)

Sen höjde jag till 50 cm och galopperade runt i en volt å hoppade det några ggr , det gick bra och han rev inte en ända gång :)).

Sen höjde jag till 60 cm och jävlar vad han hoppade ^^, det rev han inte heller, sen tänkte jag höja till 70 cm och han rev det men jag satte upp det igen och hoppade det igen och då klarade han det :O, hopprekord ^^, såå stolt :), sen sänkte jag till 50 cm som han nästan inte klarade förut, men då va 50 cm ingenting längre å det gick jätte bra :)

Sen tog jag in Vampyr och testade lägga på sadel och så, han reagerade lite men inte så mycket som jag trodde han skulle göra :) så det va ju bra ! sen tog jag ut han och ledde honom på en prommenad och satte sen ner stigbyglarna , då började han stegra en gång men han lugnade ner sig och va hur lugn som helst sen ^^, så aa det går framåt

//Emms <3

Av Emma - 15 juni 2012 10:50

godmorgon bloggen å alla bloggläsare :D

vaknade halv 7 men ändå, cyklade hem till mamma halv 7 på morgonen varannan dag e inte så kul :P

aja idag ska jag hoppa med Mellwin i en hage så jag får släpa hinder och sen ska dom tillbaka igen ^^, aja

sen ska jag longera vampyr med sadel i hans hage så han inte rymmer igen..

Och idag ska jag nog sova hos Jennifer om jag orkar ^^, men de gör jag nog, ska försöka få ner jennife roch bada , jag är as badsugen :P. haha XD

aa jag bloggar igen ikväll om hur det har gått för mig idag :)

kramkram

//Emms <3

:)

Av Emma - 14 juni 2012 16:52

hej glömde blogga imorgon om vad jag skulle göra idag men men,, nu har jag gjort de jag skulle..

Jag red Mellwin runt sjöfartsmuseet och hoppstigen barbacka, jag försökte få ner han i form i galoppen hela tiden men de gick sådär, han ville mest racea ;), han fick racea lite iaf men sen gick han faktiskt i form i galoppen, och jag hoppade lite på hoppstigen och de gick bra, jag hoppade utan att hålla i mig och tränade ballans :P, de va svårt att sitta kvar för han gjorde sina "dubbelhopp" och hoppade högre än vad han behöver ^^ men de gick bra i alla fall :)

Sen tog jag in Vampyr och borstade och borstade ut en skit stor tova i svansen :O tog 45 minuter att borsta ut den :O, men nu är svansen uträdd och blev snyggare nu :), sen skulle jag hoppa upp på honom igen, haha när jag satt på han så ville han inte gå ^^, så han blev sur på mig när jag försökte få han att gå så han stegrade :P, men jag satt kvar och han började gå sen och jag kunde styra han men inte stanna, haha styrningen funkar men inte bromsen, så de va ju inte så bra ^^, men de blir nog bra sen. Imorgon ska jag rida dressyr med Mellwin i en hage. Och sen ska jag longera Vampyr med sadel, ska då testa lägga på en sadel och se hur de kommer gå :D, men de va allt bloggar igen imorgon

//Emms <3

Av Emma - 13 juni 2012 20:23

aa så har vart i stallet nu då :)

Jag red först Mellwin runt crossbanan och arbetade han i gångarterna och de gick bra! :), tog typ 40 minuter runt

sen va de Vampyrs tur å jag borstade å så och sen tog ut han och skulle försöka sitta upp, de gick inte så bra i början, han stegrade ett X antal gånger men han gav sig till slut å jag kunde hoppa upp och skritta lite :D, de gick bra och han va jätte duktig så han fick gå ut i hagen igen ;), Mellwin och Vampyr skrek lite åt varandra och Jonathan stod typ en meter ifrån och bara stirrade ^^, roligt!

Sen fixade jag i stallet å cyklade hem och duschade och kolla lite på mobilen och messade med folk

Och nu sitter jag och skriver blogginlägg medans datan är ledig ^^

men jag bloggar igen imorgon bitti om vad jag ska göra då !

//Emms<3

hej

Av Emma - 13 juni 2012 12:47

hejsan :) ´

jag va ej i stallet i måndags, jag hann inte kom hem kl 21.00 på kvällen efter skolavslutningen :(

aja igår så va jag i stallet iallafall och red Mellwin lite dressyr i en hage :P, de gick bra och han travade så fick och gick i form hela tiden ända till jag skulle prova galoppen ^^, då ville han inte :/, men sen i sluten så lyckades jag och han galopperade i form :D, då skrittade jag av han sen för då va han duktig, jag red ungefär 45 minuter sen fick han lite havre och sen beta 15 minuter :). Sen såg jag att Vampyr hade tappat sin grimma i hagen å han blir jävligt svår att få tag i då.. men efter 25 minuter kunde jag ta på honom grimman och kunde ta in han och borsta och då stod han faktiskt stilla å jag kunde gå runt han utan att han blev rädd osv.. :), sen tränsade jag han och gick utanför stallet och "klängde" på han igen och sen skulle jag försöka sitta upp normalt på han asså sitta på han, de gick sådär i början :P, några stegringar blev de ^^, men sen gav han sig och jag kunde sitta upp på honom och han stod stilla :D, satt på han länge så och berömde massor :), så idag ska jag hoppa upp igen och testa skritta lite och innan de så tänkte jag longera han med sadeln på,. Med Mellwin idag så ska jag rida crossbanan och arbeta han i galoppen igen iaf försöka, det ska gå! ;). Men jag skriver sen när jag varit i stallet!

//Emms <3

Ovido - Quiz & Flashcards