emmshorses

Alla inlägg under oktober 2012

hej

Av Emma - 31 oktober 2012 17:37

tja nu är jag hemma igen och jag steg upp idag klockan 8 på morgonen och cyklade till stallet , mockade 6 boxar (jobbigt som fan) men aja, sen cyklade jaghem och fixade mej, tog bussen mot norrtälje klockan 10 och åkte sen stockholmsbussen till stan och mötte min kille i danderyd och hans bestis Linn :), vå åt på MacDonalds och sen dissade jag och victor Linn och åkte till norrtälje och hängde där tills han skulle till sin kusin.. Fick vänta på min buss hem i en halvtimme. Mamma fyller år idag så ikväll ska vi fira!.  tog inga bilder idag men ska göra det imorgon. Imorgon blir det lektion med River i ridhuset i toftinge!!

//Emms

Av Emma - 30 oktober 2012 19:36

999


du är en vän som jag har känt länge, vi blev bästisar i 6:an och vi började va efter skolan med mera, vi blev bara mer och mer vänner. Du är den närmsta vännen jag har och vi har spenderat bode sorg och skratt. Vi har många minnen och dom minnerna kommerjag komma ihåg tills jag blir senil, alltså väldigt länge. Det bästa med dej är att du är så rolig och att man kan säga allt till dej, du vet allt om mej och jag kan allt om dej, skulle kunna skriva en hel bok om dej. Vi bråkar välen del, men vi löser det alltid. Jag hoppas vi är vänner hela livet, för du är en jag absolut inte vill förlora. Jag älskar dig vännen.

Av Emma - 30 oktober 2012 19:01

13


Vi gick på samma skola förut och jag började rida i  stallet som du red i , ja stall solhem. Vi lärde känna varandra genom stallet och vi började rida tillsammans och blev då mer vänner. du är rolig, du är snäll och du är jätte bra på att rida och jag har lärt mej mycket av dig. Du har hjälpt mig med träningen med Mellwin som jag red förut..

Åren gick och vi började vara utanför stallet och jag har många fina minnen med dig :). Nu när du inte rider i stall solhem längre så ses vi inte så ofta som förut. Jag vill träffa dig mera som förut, för vi har det kul tillsammans. Du är en nära vän som jag hoppas ha nära väldigt länge!! :)

Av Emma - 30 oktober 2012 18:50

filmen om manne som min vän Linn gjorde till mig för ett tag sen : (http://mysweethorses.blogg.se/)

Av Emma - 30 oktober 2012 14:21

japp nu är jag hemma igen från stallet och det första jag gjorde va att ta in Golan och spola fötterna och sn mockade jag, River stod inne redan och fick skor, sen fick jag skritta ut på honom. Han hade skenat med Wanda för ett tag sen och dragit loss alla sina skor och han hade inte blivit riden sen dess, och jag var då den personen som skulle rida honom idag då.. Och han var COOL lugn :O, det sprang råddjur framför honom och han brydde sig inte, han brukar normalt sätt skita på sig när det händer, men inte nu. Och han kändes jätte bra , gjorde tempovexlingar i skritt. Sen var det Danyaras tur att få skor på sej och sen fick jag skritta ut på henne åxå :), hon var dock inte lugn, hon hoppade på stället och försökte hela vägen att skena. Hon sparkade bakut hela tiden och inte lite heller, hon ville väl visa vad hon går för, det var inte lätt att sitta kvar asså, men det gick, det är bara att hålla i sig. Zabrina med Mellwin hänkade och Mellwin var lugn och snäll som vanligt.. medans Danyara hade damp. På torsdag ska jag upp till ridhuset och få en lektion av Ylva. et bara inte vilken häst jag ska ta än, om jag kanske ska ta Danyara eller River, Golan måste bli mer riden och bättre form först. Det kanske är bra att River få gå nu när Wanda är borta i Halmstad, så inte River får damp och överskottsenergi han åxå :). Men nu får ni se en bild efter jag ridit Danyara ..    

så fin så :))) 

Av Emma - 30 oktober 2012 09:38

    japp tänkte slänga in ett inlägg som jag skulle skrivit igår men jag hann inte göra det, jag red Golan igår igen och då red jag lite vart som helst, gick ut på en äng och körde lite dressyr. Sen när jag kom tillbaka så stretschade jag Golan och sen red jag Sonette med Zabrina som rider i mitt stall, Zabrina red då Mellwin.. Vi red crossbanan och söderbacken barbacka. Allt blev fail för mej, hennes ridtäcke flög av när vi galoppera och jag va då tvungen att hoppa av, sonette är ganska hög så jag kom inte upp, ställde Sonette i ett dike så jag kunde hoppa upp men nej , när jag har benet över henne så hoppar hon upp ur diket och jag ramlar i diket :/, men jag ställer ner henne igen och då kunde jag komma upp, men jag blev skitig.. Jaja sen tog vi en liten galopp till och jag arbetade sonette, först ville hon racea och försökte bocka av mej,  men sen gick det bra ^^. ja dom bilderna där uppe tog jag igår efter jag ridit :P 

Av Emma - 28 oktober 2012 17:45

Idag blir det bildbomb :D , aa i förrigår sov jag ju hos Jennifer och igår åxå, igår kunde jag inte blogga för Jennifers syrra kom och hennes 1 åriga barn Hugo, så ja vi var sociala med med dom :), sen gick vi ut i deras andra stuga halv 12 på natten.. Och idag vaknade vi (Ialla fall jag) klockan 11 och pappa hämtade mig klockan halv 1 typ, vi hämtade upp Wanda åxå och vi körde till stallet, min bror Filip ville rida lite på Golan. Sen red jag Golan på en äng och sen tog jag och Wanda in dom 2 små minishettisar, dom heter Drake och Silver , ja dom gick vi en promenad med :). Golan idag kändes jätte fin, i alla fall efter några bus, några bockningar, halvt skeningar och lite sånt . sen lyssnade hon på mej jätte bra :). Mer träning behövs.. Men på tisdag kommer hovslagaren och ska spika i skor på River och Golan ska trimma hovarna ;). Men nu kommer alla bilder jag snackade om :).                                

Av Emma - 26 oktober 2012 19:31

   

Ovido - Quiz & Flashcards